Nu m-am gandit prea mult de ce e nevoie de sustinerea mea sau de ce e filiera in pericol, aveam o tona de lucruri pe cap, asa ca intr-o dimineata mi-am facut o cafea, m-am asezat la birou, am incadrat frumos biblioteca in spate si am apasat pe rec. Moment in care mi-am dat seama cat de absurda e intreaga situatie. Filiera bilingva, cea care le permite elevilor sa invete nu doar o limba straina, ci si literatura, istoria, geografia, civilizatia unui anumit spatiu cultural, e unul dintre putinele lucruri din invatamantul autohton care sunt conectate cu invatamantul european. De ce ar vrea cineva sa renunte la asta? De ce ar vrea cineva sa le ia unor copii sansa de a intelege si de a trai o cultura din interior? De ce ar vrea cineva sa le ia unor copii ocazia de a iesi din spatiul stramt si limitat al limbii in care s-au nascut? De ce ar vrea cineva sa le ia unor copii avantajul ca, mai tarziu, sa aiba o privire toleranta si deschisa asupra lumii din jurul lor? De ce ar vrea cineva sa renunte la un sistem de predare care s-a dovedit in ultimii ani ca functioneaza perfect? Perfect pana la terminarea liceului (cand elevul bilingv primeste o diploma de bac dubla, romana si franceza), pentru ca dupa aceea universitatile nu au nici o modalitate de a recunoaste aceasta performanta, asa cum o fac cu elevii olimpici. In fine, nu inteleg de ce, la noi, putinele lucruri care merg bine ajung in cele din urma sa fie in pericol de a mai exista. De cand cu „Charlie Hebdo“, m-am uitat in jur si-am vazut ca foarte putini oameni au fost in stare sa inteleaga ce s-a intamplat acolo cu adevarat. Ei au fost oamenii care cunosteau extrem de bine cultura franceza. In 2015, sansa de a cunoaste extrem de bine o cultura le apartine copiilor care studiaza la profilul bilingv. Sper ca sansa asta sa nu dispara prea curand.