In ciuda a ce crede lumea in general, actorii au spus intotdeauna ca a filma asa ceva nu este o partida de placere. Esti intr-o postura intima cu un coleg care iti este, la urma urmei, un strain, dezbracati amandoi pe un platou, in fata unor camere care inregistreaza tot, a unei echipe de filmare si a unui regizor care judeca atent fiecare gest si fiecare rasuflare.
Din acest punct de vedere, regizorii se distreaza mult mai bine si cei cativa cineasti interogati recent de „The New York Times“ au recunoscut ca sunt destul de „excitati“.
Pentru actori insa, scenele de acest tip sunt grele si foarte grele. „Tehnic“ vorbind, pentru a stimula scenele de sex actorii au mai multe trucuri: pun perne intre ei, se folosesc de „proteze“ din latex (ca in La vie d’Adele), colanti de culoarea pielii si se fac multe abdominale pentru a reliefa muschii.
„Toate scenele astea sunt repetate si ras-repetate de atatea ori si sunt atat de regizate si calculate incat, de cele mai multe ori, sfarsesc prin a semana cu filmele erotice proaste de pe Cinemax“, spune Judd Apatow, regizorul a mai multor comedii romantice si producator al seriei Girls.
Pentru a intra „in atmosfera“, actorii recurg la diverse trucuri. Pentru scenele din viitoarea comedie Trainwreck, Amy Schumer a stat in rulota si a ascultat Beyoncé. Pentru Atractie fatala, Michael Douglas si Glenn Close si-au infrant inhibitiile cu ajutorul multor pahare de sampanie si cocktailuri.
„E tot ce poate fi mai bizar“, scrie in autobiografia ei Lena Dunham, actrita si regizoare a seriei HBO Girls. „Da, e doar un job, dar un job obisnuit nu presupune sa iti izbesti organul genital de cel imbracat in latex al unui tip care e acoperit cu enorme cantitati de fond de ten pentru a ascunde o acnee pe fese. Am suferit multe umilinte, cum a fost atunci cand stateam in genunchi in fata partenerului si am realizat, in lumina reflectoarelor, ca pe san imi crescuse un fir de par lung si negru.“
In vreme ce actorii se simt mai mult sau mai putin in largul lor stand goi pe platouri, ceilalti membri ai echipei au sarcina de-a face scena sa „functioneze“ si sa fie credibila si reusita artistic.
„Am creat scene de sex in care a trebuit sa facem publicul sa creada ca se vede tot si, de fapt, nu se vedea nimic“, spune scenarista Sarah Treem, creatoarea seriei The Affair. „Am descoperit ca e mai simplu sa filmam planuri cat mai apropiate in care nu aratam decat chipurile actorilor.“
Pentru 50 de umbre ale lui Grey, scenele erotice au fost lasate „la urma“, explica directorul de imagine Seamus McGarvey. Scenele intre Dakota Johnson si Jamie Dornan au fost repetate indelung inainte, mai ales pentru a-i obisnui pe actori. Multe cadre au fost filmate cu o camera controlata de la distanta, pentru a reduce la minim numarul tehnicienilor de platou. Iar intre cei doi actori nu a existat nici cel mai mic contact intim din moment ce zonele pubiene au fost acoperite de diverse „protectii“ din latex. Asta a dus, in cele din urma, la una dintre cele mai bizare utilizari ale tehnologiilor CGI.
„Am fost pusi in situatia de a trebui sa adaugam par pubian realizat pe calculator, in post productie“, a marturisit Seamus McGarvey. „N-as spune ca e unul dintre punctele culminante ale carierei mele, dar este, cu siguranta, unul dintre cele mai suprarealiste.“ O „perfomanta“ la care au lucrat artistii care au realizat efectele speciale din filme precum Gardienii galaxiei, Godzilla, Edge of Tomorrow sau Maleficent.