Cel mai nou si mai subtire laptop de la Apple este nu doar extrem de frumos, ci si auriu. Il vad intr-o reclama din plan apropiat, cu un luciu elegant si discret, peste care lumina patineaza ca o campioana mondiala la dans pe gheata. Suspin fara sa vreau. Unghiul se schimba, camera aluneca peste o tastatura perfecta si din nou peste nuanta stinsa de auriu, care deodata mi se pare cea mai frumoasa culoare din Univers. Vreau haine aurii, unghii aurii, pixuri aurii si oala de fiert legume aurie. Fondul muzical, imi dau seama, este atat de languros, incat daca as inchide ochii, as crede ca in apropierea mea o negresa pozeaza pentru „Playboy“. Cum apar pe rand in cadru tastele M, N, B, C, X si Z, imi dau seama cat de perfecta este combinatia de negru cu auriul Apple.
Ma vad intrand intr-o cafenea, cu tocuri stilate, o rochie casual neagra si cu laptopul meu libelula, ingust si usor. Il tin ca pe-o poseta cu atat de multa naturalete, incat toata lumea se opreste din baut cafea ca sa ma invidieze pe indelete.
In reclama, pe ecranul Macului, pe aceeasi muzica de striptease, danseaza un delicat balon de sapun. Cand ajunge in coltul ecranului si incearca sa evadeze, tot laptopul se desprinde de la sol si incepe sa pluteasca. Parca e o balerina. Si eu vreau sa dansez ca o balerina! Ramasitele mele de ratiune incearca sa imi spuna ca totul e marketing si ca e doar o modalitate prin care imi este vanduta ideea ca noul Macbook e usor. Nu imi pasa. Vreau un Mac.
Are muchii perfecte si minunat arcuite, iar camera aluneca peste ele ca peste curbele unui nud. Privesc reclama cu resemnarea pe care o aveam cand urmaream in adolescenta filmele cu Leonardo di Caprio: stiind ca intre noi doi nu o sa se intample niciodata nimic. Un MacBook de 12 inch costa 1.299 de dolari. Dar nu ma pot stapani sa vreau un Mac auriu, numai al meu, sa avem apoi mai multe iPad-uri micute si subtiri si tot aurii.
Dupa 65 de secunde, cat a durat reclama, mi-am dat seama ca nu stiu nimic despre laptop. Ce procesor are? Nu stiu. Cum functioneaza tastatura? Habar nu am. Are o rezolutie buna? Probabil. Stiu ca Apple vinde o imagine si o face in cel mai senzual mod cu putinta. Prim-planurile, miscarile de camera, ritmul montajului sunt exact din zona obscenitatii tehnologice.
In ziua lansarii noilor laptopuri Apple, a fost lansat si mult-discutatul Ceas Apple. Revista online „The Verge“ a remarcat un aspect extrem de interesant al celor doua premiere: ceasul, prin definitie un accesoriu, a fost prezentat punandu-se accentul pe numeroasele sale utilizari si aplicatii smart. MacBookul de 12 inch a fost lansat dandu-se importanta nu atat specificatiilor tehnice, cat designului. Cu alte cuvinte, ceasul a fost lansat ca un computer, iar laptopul ca un accesoriu de moda.
Apple nu sunt singurii care incearca sa faca tehnologia cat mai sexy. Prin cadre stranse si detalii ale luciului si finisajelor, acelasi stil a fost folosit pentru HTC One M8 si Samsung Galaxy S6 Edge. In mod similar, televizorul Super Ultra HD de la Samsung, lansat la inceputul lui 2015, a fost promovat drept „cel mai seducator“ televizor de pe piata, deoarece este curbat. Liniile sale unduitoare au fost si ele filmate intens si lent pentru spotul video de prezentare. Dar eu, dupa atat de multe senzatii tari tehnologice, devin nerabdatoare sa vad cum va fi conceput si promovat, de exemplu, un televizor Apple. Sunt convinsa ca liniile lui vor fi inca si mai. Curbe.
Puteti viziona reclama la noul MacBook Apple aici.