Morricone critica mai ales apelarea la compozitori „amatori“ si folosirea sunetelor sintetizate digital in locul instrumentelor reale, numind aceasta alegere „o incercare gresita de reducere a costurilor“.
„Standardele muzicii de film s-au deteriorat. Am suferit prea mult din cauza asta, urmarind multe filme. Exista regizori care se tem de posibilul succes al muzicii. Se tem ca publicul sau criticii vor crede ca filmul «a mers» numai fiindca a avut muzica buna“, se plange autorul coloanelor sonore pentru filme celebre precum The Good, the Bad and the Ugly sau The Mission.
Morricone crede ca exista inca regizori care inteleg puterea emotionala a muzicii si compozitori brilianti precum Hans Zimmer (Gladiator) sau John Williams (Lista lui Schindler).
„Muzica trebuie sa serveasca filmul. Daca o coloana sonora buna nu poate salva un film prost, muzica proasta poate ruina un film bun“, spune compozitorul care se pregateste acum de un nou turneu mondial.
Luna aceasta, Ennio Morricone va dirija o mesa speciala dedicata Papei Francisc, o mesa comisionata de ordinul Iezuit pentru comemorarea a 200 de ani de existenta. Morricone sustine ca nu este o persoana religioasa, dar ca a fost inspirat de admiratia sa fata de Papa.
Din ianuarie, el va pleca intr-un nou turneu mondial in cursul caruia va interpreta piese clasice din lunga sa cariera. Ultimul lui turneu european a fost un urias succes: Morricone a cantat pentru 150.000 de spectatori in 22 de orase, a fost salutat cu aplauze prelungite si a primit critici entuziaste.