Google nu stie exact de ce s-a intamplat asta. Poate fi o manipulare rauvoitoare a cuiva sau, mai degraba, algoritmii Google au fost pur si simplu dati peste cap de imensul numar de cautari, fenomen numit deja „Google Map Bombing“, in care atacurile jihadistilor din Paris sunt asociate si cu atentatul de la Bataclan.
Sala Bataclan a fost insa una dintre tintele importante ale teroristilor din 13 noiembrie care au ucis 89 de persoane prezente la un concert al pasnicei formatii americane Eagles of Death Metal.
De fapt, Statul Islamic a si recunoscut „interesul“ sau criminal pentru aceasta sala legendara din Paris, denumita, in comunicatul de revendicare al atentatelor „o sarbatoare a perversitatii pentru sute de idolatri“.
Teatrul Bataclan, tinta atentatorilor din 13 noiembrie, se afla pe Bulevardul Voltaire. El a fost construit in 1864 dupa planurile arhitectului Charles Duval si si-a luat numele dupa opereta Ba-ta-clan a lui Jacques Offenbach. Sala are o lunga istorie si traditie muzicala (de exemplu, aici a cunoscut Maurice Chevalier primele lui succese importante). Dar, din anii ’70, ea a devenit „un loc legendar pentru concertele rock“.
Bataclan ii irita pe islamisti de multa vreme, scrie „Le Monde“, care citeaza specialisti convinsi ca un motiv ar fi „presupusul sionism al proprietarului salii“.
Mark Hecker, de la Centrul de Studii de Securitate al Institutului Francez de Relatii Internationale (IFRI), a explicat in cartea Intifada française? cum, la sfarsitul anilor 2000, Bataclan a infuriat militantii palestinieni din Paris cand a gazduit o gala de sustinere in favoarea fortelor israeliene. Manifestantii au continuat in 2009, iar in acelasi an grupul jihadist palestinian Jaish Al-Islam a pregatit chiar un atentat.
Adevarul este ca, dincolo de pretinsele afiliatii „sioniste“ ale proprietarilor, Statul Islamic uraste muzica, cel putin in formele placute non-islamistilor. Inca de la primele ei aparitii, Daesh a denuntat „aspectul blasfemitoriu“ al muzicii. In februarie, militantii statului islamic au ars pe rug mai multe instrumente muzicale „occidentale“: saxofoane, baterii etc. Islamul radical, scrie „Slate“, nu condamna muzica in sine, combate o anume muzica ce nu este suficient de „pioasa“.
„Inca din secolul al IX-lea, mai multe tratate au condamnat malahi (intrumentele muzicale) si dansul drept un prilej pentru pacat pus la cale de diavol, fiindca instrumentul muzical te indeparteaza de viata unui credincios“, spune islamologul Olivier Hannes, in „Le Plus“. „In secolul XX, occidentalizarea lumii arabe a parut a da dreptate miscarilor salafiste in ceea ce priveste muzica: ritmurile americane si utilizarea istrumentelor occidentale n-ar fi altceva decat o dovada a decaderii morale si politice a Islamului.“