In subsolul articolelor, comentariile au devenit o prezenta inevitabila in aceste zile, pe internet. Pentru a crea o platforma de discutii sau, mai sigur, pentru a genera trafic, dorite, folosite, hulite, ele sunt o conditie sine qua non a tot ceea ce se publica online, intr-o era a presei la ceasul social media. Dar daca ele fac mai mult rau decat s-a dorit? Daca era lor a ajuns la final?
Concepute initial ca un spatiu de dezbatere, comentariile au devenit locuri unde bunul-simt este anulat si, din ce in ce mai mult, o problema.
Prin urmare, astazi exista doua tendinte in media digitala: unii suprima cu totul comentariile, altii cauta sa reformuleze modalitatea de a comenta.
„In ambele cazuri“, scrie „Slate“, „lucrurile stau la fel. Spatiile pentru comentarii din subsolul articolelor au devenit un loc de defulare pentru frustrati analfabeti, de insulte sau de dezbateri in afara subiectului. Rezultatul? Nu sunt citite de nimeni si devin si surse de probleme juridice si de imagine proasta pentru institutiile media. Ar mai trebui adaugat la acestea si constatarea faptului ca moderarea lor costa timp si bani.“
Revista „Wired“ a facut o lista a publicatiilor americane care au renuntat deja la sectiunea de comentarii dupa ce „Motherboard“, site-ul de stiinta si tehnologie de la „Vice“, a optat pentru o sectiune de moda veche de „scrisori pentru editor“. Pe lista apar Bloomberg, „The Verge“, „The Daily Beast“, printre altii.
Ce se intampla atunci cand renunti la comentarii? Scade traficul pe site, asa cum sustin unii? Articolul din „The Atlantic“ spune ca dimpotriva. Se da exemplul publicatiei „National Journal“, care a eliminat comentariile (starnind furia unora). Site-ul, scrie „The Atlantic“, pare sa o duca bine, indicatorii de trafic au crescut. Ce s-a intamplat? „O teorie“, scrie autorul articolului, „scotand comentariile, site-ul poate atrage atentia mai bine asupra continutului care merita cel mai mult, adica asupra articolelor publicate.“