Dupa jumatate de secol de cariera de revista de charme, „Playboy“ renunta chiar la ingredientul care i-a asigurat faima. Un prilej pentru ca unii sa ricaneze: „Ei bine, acum, cei care sustin ca citesc «Playboy» doar pentru interviuri chiar pot sa o faca!“.
Ultimul numar „Playboy“ cu femei goale a aparut pe piata avand-o pe coperta pe Pamela Anderson, veterana a pictorialelor revistei. Iar ultima playmate nuda este Kristy Garett, o frumusete blonda din Tbilisi, Georgia, care este cea de-a 749-a femeie ce apare in posterul de mijloc al revistei.
Este finalul unei epoci, decis de actuala era a revolutiei digitale. Vremurile s-au schimbat odata cu explozia internetului si, mai ales, cu explozia platformelor social media, care au ajuns sa decida in mare masura tirajele si audienta unei reviste online. Iar politica non-nud a acestor retele de socializare a devenit un impediment pentru reviste ca „Playboy“. In plus, nuditatea si pornografia sunt omniprezente pe internet, iar oamenii dau mult mai putini bani pe reviste, alegand lectura online.
Ideea pare buna, totusi: in 2014, revista a relansat site-ul playboy.com sub forma unui site „safe-for-work“, adica fara nuditate. Metoda s-a dovedit a fi de succes. Directorul executiv al companiei, Scott Flanders, a explicat ca, dupa ce continutul a fost „imbracat“ pentru a trece de cenzura social media, traficul site-ului a crescut la 16 milioane de vizitatori unici pe luna, de la 4 milioane, iar varsta medie a cititorului a scazut de la 47 de ani, la 30. Adica date demografice in acord cu publicul tinta al platformelor social media.