„Happy“, de Pharrell Williams, „Chandelier“, de Sia, „Hello“, de Adele, „Work“, de Rihanna – titlurile cantecelor care au un singur cuvant sunt din ce in ce mai numeroase. „Iar tranzitia a fost atat de lenta incat nici n-ati remarcat-o“, a scris publicatia Priceonomics.
Dar titlurile formate dintr-un singur cuvant reprezinta 25% din totalul titlurilor pop din ultima perioada – de asemenea, media numarului de cuvinte in titlurile cantecelor s-a diminuat. „Genul pop, care este o parte tot mai consistenta in industrie, prefera titluri scurte si eficace, cele ca niste sloganuri“, a tras concluzia Priceonomics.
Se pare ca aceasta „moda“ poate fi pusa in legatura directa cu schimbarile produse in industria muzicala. In anii ’90, vanzarile de albume insemnau 90% din incasarile industriei muzicale americane. Odata cu explozia internetului, aceste vanzari au scazut pana la 50%, lasand loc mai mult descarcarilor legale de pe internet si streaming-ului. De unde si necesitatea industriei de a propune titluri usor de memorat, formate din cuvinte care sunt apoi repetate cat mai des in melodie.
„Este ultimul lucru pe care si l-ar dori industria, sa iti placa un cantec si sa ii uiti titlul“, a scris Priceonomics. „Si e mai greu sa uiti «Hello» sau «Happy», mai ales cand Adele si Pharrell le tot repeta.“