Mein Kampfa fost reeditata in Germania pentru prima oara din 1945 incoace, odata cu intrarea cartii lui Adolf Hitler in patrimoniul public. Primul tiraj, de numai 4.000 de exemplare, a fost epuizat chiar inainte ca volumul sa ajunga pe rafturi. Dupa, in numai un an, Mein Kampf s-a vandut in peste 85.000 de exemplare, dupa cum anunta Institutul de Istorie contemporana din München (IfZ), care a publicat lucrarea.
Pentru evita folosirea acestei carti ca propaganda nazista, editorii au adaugat textului lui Hitler peste 3.500 de note istorice explicative, transformandu-l, in opinia lor, intr-o „unealta educativa“. Pentru Christian Hartmann, directorul IfZ, de exemplu, editarea Mein Kampf a fost doar o munca stiintifica „de desacralizare si deconstructie“, de a pune in contextul potrivit parerile fostului dictator nazist.
Acest succes ingrijoreaza multa lume in Germania, cu atat mai mult cu cat, in ultimii ani, ca urmare a uriasului flux de emigranti, un partid populist de dreapta, AFD, a cunoscut o crestere a notoritatii fara precedent dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial.
In acest context, succesul in librarii a Mein Kampf alimenteaza temerea ca ideologia nazista ar putea prinde din nou in Germania.
Dar, spune BBC News, in acest caz, termenul de bestseller „nu inseamna foarte mult“. Multi specialisti explica succesul Mein Kampf (care costa 58 de euro) prin faptul ca a fost prima editie adnotata publicata, ceea ce a starnit un mare interes, mai ales din partea institutiilor de invatamant si a cercetatorilor.
Pe de alta parte, atrage atentia BBC, 85.000 de exemplare vandute nu reprezinta un mare succes in Germania.
De exemplu, cea mai vanduta carte non-fiction este in Germania volumul Viata ascunsa a copacilor, o carte despre ecosistemul padurilor, din care au fost epuizate aproape jumatate de milion de cópii.
In ultimii zece ani, campionul categoriei de non-fiction este o carte a actorului Hape Kerkeling, cu cinci milioane de cópii vandute. Mein Kampf, in acest top, se situeaza abia pe locul 79.