In acelasi timp insa, au crescut semnificativ vanzarile cartilor traditionale, pe hartie, cei mai multi cumparatori dovedindu-se tinerii. In total, in 2016, in Anglia s-au vandut 360 de milioane de carti, o crestere cu 2%, consumatorii cheltuind cu 6% mai mult (100 de milioane de lire) pe carti. Cresterea din 2016 se datoreaza mai ales faptului ca tinerii au cumparat mult mai multe titluri de fictiune, in format traditional. In acest timp, un studiu realizat de cercetatorii de la trei universitati australiene au ajuns la concluzia ca cei numiti „digital natives“, adica cei nascuti in era numerica, nu au, de fapt, chef de o viata in intregime digitala si ca, daca parintii vor sa faca un copil sa citeasca, cel mai bine ar fi sa ii puna acestuia la dispozitie carti pe hartie. „Studiul a descoperit ca, pe masura ce un copil are un acces mai mare la aparate electronice, cu atat mai putin va simti nevoia sa citeasca. Asta sugereaza ca cei mici prefera mai mult cartile traditionale si nu cele electronice“, spune cercetatorii.
O explicatie ar fi faptul, spun savantii, ca un aparat electronic distrage, de fapt, copilul de la lectura: „Pentru elevii care deja au o problema de atentie, posibilitatea imediata de a juca un joc poate bate beneficiile pe termen lung ale lecturii“.