Termenul de naratiune sugereaza o poveste sau o miscare ce are nevoie de un „progres temporal” pentru a fi spusa. Si pentru spectator este necesara o perioada de timp spre a analiza toate straturile semnificante ale imaginii, asemenea modului in care „citim” un film la cinematograf sau in fata televizorului.
Fotografiile britanicei Sarah Jones prezinta adolescente in interioare burgheze, sufocate de „presiunea” locului. Imaginile color au multe referinte la istoria portretului in pictura, atitudinile plictisite si blazate ale personajelor amintind de portretele realiste din secolul al XIX-lea. Imaginile artificiale ale artistei australiene Tracey Moffatt, din cadrul seriei Aventuri, sint prezentate in formatul unei carti de benzi desenate. Personajele „acteaza” in scenarii ce analizeaza critic colonialismul, rasismul si sexismul societatii contemporane australiene.
Fotografii manipulate pe computer
Naratiunea poate fi mult mai usor pusa in valoare in fotografiile manipulate pe computer. Fotograful chinez Wang Qingsong creeaza astfel imagini ireale, fotografii, sculpturi si picturi care au un comentariu critic ce vizeaza caracterul consumist al societatii chineze, aflata intr-o tranzitie originala de la un comunism stalinist la unul de piata. „Americanizarea” societatii chineze, mai ales in zonele economice speciale din sud-estul tarii, este redata cu ironie prin importarea imaginilor propagandistice comuniste din timpul lui Mao si pervertirea lor pentru a face o apologie a consumismului. Artistul reuseste astfel sa capteze paradoxurile si confuzia create de coabitarea unui regim politic de tip comunist cu un sistem economic capitalist.
Grupul artistic rus AES&F realizeaza imagini manipulate si recompuse pe computer cu referinte la imagistice science-fiction, jocuri pe calculator si moda. Razboiul, frumusetea, violenta si moartea revin constant in imagini suprarealiste care se apropie tot mai mult de animatiile 3D.