In proiectul sau Fapte diverse, realizat intre 1993 si 1995, Serralongue analizeaza modul in care informatia este produsa si diseminata de mass-media. Timp de aproape doi ani, artistul a citit rubrica zilnica de informatii dintr-un cotidian regional, „Nice-Matin”, pentru ca apoi sa incerce sa identifice locurile descrise in stirile publicate. Procesul nu a fost unul simplu, pentru ca in multe cazuri informatia era doar aluziva sau chiar imprecisa. Rezultatul a fost o serie de fotografii realizate fara a se obtine o calitate estetica si care au fost puse in relatie cu textul aparut in ziar. Imaginatia si originalitatea artistului au fost incluse in „costumul strimt” al conceptului.
Arta lui Serralongue nu este militanta
De-a lungul anilor ’90, estetica snapshot-ului, sferele intimitatii si strategiile proximitatii, imaginile anonime gasite intimplator si recontextualizate au fost curente dominante in fotografie. Bruno Serralongue este unul dintre fotografii originali care prin concept au realizat noi relatii intre subiectivitate, obiectivitate, realitate, fictiune si comentariu. Imaginile sale importa limbajul fotografiei de presa, gen pe care l-a si practicat ca proiect artistic pentru perioade limitate de timp. Chiar daca a documentat aspecte din viata comunitatilor din toata lumea – de la sarbatorile comuniste din Cuba lui Fidel Castro, la mitingurile indienilor Chiapas ori sarbatorile turistice din Alpii francezi maritimi –, el nu doreste sa schimbe lumea. Arta sa nu este militanta, asa cum ar parea la o lectura de suprafata, ea fiind o documentare lucida a lumii globalizate in care cu totii, de voie-de nevoie, sintem constrinsi sa traim.