„Este un produs stupid care nu va mai evolua“, susține Arnaud Nourry, directorul executiv al uneia dintre cele mai mari edituri din lume, Hachette, într-un interviu pentru Scroll.in.
Nourry spune că pe piețele din SUA și Marea Britanie, ebook-urile reprezintă 20 la sută din piața de carte (spre deosebire de 5-7 la sută în alte zone, unde editorii nu le-au scăzut prețul), dar că acest procent reprezintă maximul la care poate ajunge cartea electronică. „Cred că această plafonare a vânzărilor sau chiar ușor declin nu va cunoaște o revenire“, spune Nourry. „Este limita formatului ebook. Ebookul este un produs stupid. Este exact ca produsul tipărit, numai că este electronic. Nu are creativitate, nu are îmbunătățiri, nu propune vreo experiență digitală reală. Noi, ca editori, n-am făcut o treabă prea bună când am trecut la digital. Am încercat să îmbunătățim cărțile, n-a mers. Am încercat aplicații, site-uri cu conținutul nostru. Degeaba. Am înregistrat unul sau două succese la sute de eșecuri.“
Cu toate acestea, Arnaud Nourry crede că există, totuși, un viitor pentru carte în lumea digitală, oportunități pe care editorii nu le văd. „Am ajuns la concluzia“, spune el, „că editorii sunt prea obișnuiți să aleagă un manuscris și să facă design pe o pagină bidimensională. Ei nu văd cu adevărat potențialul lumii 3D și al celei digitale. De aceea am achiziționat în ultimii ani trei companii de jocuri video pentru a vedea cum ne putem ajuta reciproc și cum putem merge în digital dincolo de formatul ebook. Trebuie să oferim experiențe diferite consumatorilor“.