Pentru prima oară în istorie, un bărbat interpretează un rol feminin în cadrul unei companii internaționale.
Numele „ei“ este Chase Johnsey și, deși născut bărbat, s-a declarat „gender fluid“, iar zilele trecute a debutat pe scena Coliseum Theatre din Londra în spectacolul Frumoasa din pădurea adormită. Bun venit în lumea nouă, în ceasul „woke“, termen provenit de la afroamericani ce definește astăzi noua realitate progresistă, „conștientă“ de problemele de justiție socială și rasială.
„Vreau să fiu privit ca o balerină“, spune Chase Johnsey, balerinul născut în Statele Unite. „Am părul făcut, port machiaj și haine de femeie. Pot să joc roluri de femeie și, artistic, asta vreau să fac.“
Johnsey s-a operat pentru a-și feminiza trăsăturile și spune că încă de la 14 ani s-a antrenat să danseze ca o balerină.
Tamara Johnson, directoarea companiei English National Ballet, care i-a oferit lui Chase un contract pe termen redus, se teme ca alegerea lor să nu fie privită numai ca o încercare de a-și face publicitate și se apără: „Vrem să reflectăm lumea în care trăim“.
„The Independent“ consideră că, spre deosebire de lumea teatrului, în ce privește baletul problema schimbării sexului interpreților este mult mai complicată, fiindcă balerinele trebuie să se conformeze, în marile companii, unei norme estetice specifice, care include o siluetă subțire și „anumite idei despre armonia proporțiilor“. Iar, în ceea ce privește spectacolele clasice precum Lacul lebedelor sau Frumoasa din pădurea adormită, balerinele care formează acel corps de ballet nu trebuie să difere foarte mult în ce privește fizicul.
În vreme ce unii văd povestea lui Johnsey ca pe o victorie a noilor idei de toleranță, alții se tem, dimpotrivă, că includerea balerinului american reprezintă un alt caz de „infiltrare a bărbaților într-un domeniu feminin deja foarte competitiv“.