Legendara revistă franceză pentru copii este pentru milioane de europeni (inclusiv români) o întruchipare a copilăriei și nostalgiei.
A cunoscut un succes uriaș în anii ’70, a dispărut două decenii mai târziu și acum se pregătește de o nouă viață într-o lume dominată de internet și social media.
Marcă a cotidianului comunist „L’Humanité“, „Pif Gadget“ va fi relansată în octombrie, dar, spune Frédéric Gargaud, responsabilul proiectului, nu se va adresa în principal foștilor cititori, astăzi oameni trecuți de 50 de ani, ci unor noi cititori de 8-12 ani.
Noul „Pif“ reprezintă o schimbare radicală. În primul rând, lipsește gadgetul care însoțea, obligatoriu, revista, săptămână de săptămână.
În al doilea rând, forma revistei este diferită: ea nu se mai răsfoiește normal ci, împărțită în două secțiuni – una de magazin, alta de benzi desenate –, revista pur și simplu se depliază pentru a putea fi citită.
Personajul principal al revistei, câinele Pif (inventat la sfârșitul anilor ’40 de spaniolul Cabrero Arnal) a fost reimaginat și nu își mai petrece vremea în bătăi interminabile cu motanul Hercule. Dimpotrivă, Pif și Hercule versiunea 2018 luptă, ca Rahan și Doc Justice, „pentru dreptate, dreptul la diferență și protecția mediului“.
De asemenea, noul „Pif“ este un produs al erei de azi, realizatorii mizând pe realitatea augmentată: cititorul dotat cu un smartphone sau tabletă poate descoperi prelungiri virtuale ale elementelor imprimate pe hârtie. „Nu ne batem cu alte reviste pentru copii, ne batem cu YouTube“, expplică Frédéric Gargaud.