„Netflix mai are la dispoziție 175 de zile la dispoziție să facă un miracol sau totul s-a terminat“, scrie Stephen McBride în „Forbes“, analist financiar.
Problema, spune McBride, va fi noul serviciu de streaming Disney+ care va fi lansat în toamnă.
„Netflix nu este viitorul televiziunii“, spune analistul. „Netflix a schimbat felul în care ne uităm la TV, nu la ceea ce ne uităm la TV. A reușit să crească enorm preluând doar distribuția de la firmele de cablu tradiționale. Un serial pe care îl urmăreai pe cablu, acum îl vezi la TV. Aceasta nu mai este de ajuns.“
Netflix știe acest lucru și, de aceea, investește masiv, 12 miliarde de dolari în ultimul an, în conținut original. Dar, spune analistul, pentru a face asta, compania se îndatorează enorm. „Pe moment, Netflix datorează 10,4 miliarde, cu 59% mai mult decât datora anul trecut“, scrie McBride.
Iar problema este că nu va face față viitorului său mare rival. Când va fi lansat, Disney+ va cere pe abonament cu 6 dolari mai puțin decât Netflix.
Deja, Disney a retras de pe Netflix toate producțiile proprii. Iar în materie de content Disney rămâne regele, fiindcă a lansat în ultimii 7 ani cele mai de succes filme de cinema și deține cele mai importante branduri din industria divertismentului (Marvel, Pixar Animations, Star Wars, ESPN, National Geographic, Modern Family și The Simpsons), plus imensul catalog de filme și seriale de la Disney și Fox.
De asemenea, Disney deține controlul asupra Hulu, al doilea serviciu de streaming ca mărime din SUA.
Astfel, spune McBride, „în vreme ce Netflix se adâncește în datorii «încercând» noi serii, Disney are deja cele mai bune producții în arsenalul propriu“.