Serviciul de streaming Quibi, centrat pe crearea și difuzarea de conținut pentru platformele mobile, și-a anunțat închiderea la numai șase luni de la lansare, timp în care a eșuat în strângerea unui număr suficient de abonați.
Quibi a fost creat de fostul președinte de la Disney Jeffrey Katzenberg și de Meg Whitman, fost director executiv la Hewlett Packard Enterprise, cu misiunea de a oferi publicului filme și seriale scurte și foarte scurte. Compania a strâns 1,8 miliarde de dolari de la investitori, sperând că vor putea rivaliza concurenți precum Netflix sau YouTube. Ei au propus publicului conținut aparent perfect pentru consumul mobil actual: emisiuni și seriale cu durată de 10 minute sau mai puțin și filme rupte în segmente scurte.
Adaptate vizionării pe telefoane mobile sau tablete, producțiile Quibi au fost realizate în format vertical și orizontal, ce se ajusta automat. Din păcate, ideea Quibi s-a dovedit falimentară.
„Quibi nu are succes. Probabil din două motive: fie ideea în sine nu a suficient de puternică pentru a justifica un serviciu de streaming de sine stătător, fie momentul lansării, în actuala situație, nu a fost cel mai nimerit“, scriu reprezentanții rețelei.
Mulți cred că momentul a fost fatal rețelei, produsele sale fiind destinate unui public care face mult naveta și care, în condițiile pandemiei, a fost silit să lucreze de acasă.
Alți analiști cred că serviciul Quibi ar fi avut oricum probleme și că publicul este interesat să vadă pe mobil conținut ultra scurt, precum cel găsit pe TikTok, dar nu și seriale cu episoade lungi de maximum 5 minute.
1 Trackback