Miercuri, pe 16 decembrie, în chioșcurile din Franța a apărut noua versiune a revistei „Pif“ înconjurată de un puternic parfum de nostalgie pentru milioanele de foști cititori. Noul „Pif“ se numește „Pif le Mag“ și a fost tipărit într-un tiraj de 120.000 de exemplare, destul de departe de tirajele de milioane din perioada de glorie. A patra renaștere a revistei „Pif“ i se datorează lui Frédéric Lefebvre, fost deputat și ministru al lui Nicolas Sarkozy și care, ieșit din politică, a cumpărat fosta editură Vaillant de la cotidianul comunist „L’Humanité“, deținătorii drepturilor.
Dacă inițial „Pif“ era o revistă realizată de comuniștii francezi, „Pif le Mag“ este declarat ecologist și face o propagandă îndârjită pentru salvarea planetei. Inclusiv celebrele gadgeturi, care au făcut în trecut gloria revistei și care nu lipsesc nici acum, se subscriu aceste politici: „Pif“ nu va lansa nici un gadget din plastic, ci numai din materiale perfect ecologice.
Specialiștii în BD au privit de la început relansarea revistei fără prea mare optimism. „Cred că e o inițiativă delicată și este destinată doar nostalgicilor“, spune Vincent Bernière, redactor-șef al revistei „Cahiers de la bande dessinée“. „Se adresează mai ales generației părinților sau chiar a bunicilor. Sper să mă înșel…“
Din păcate, primele reacții ale celor care au cumpărat revista nu au fost foarte încurajatoare. „Decepția este la înălțimea așteptărilor“, scrie „Le Figaro“, care deplânge calitatea desenelor noilor serii, lipsa de originalitate și modernitate și faptul că gadgetul primului număr a mai fost oferit de revistă de două ori până acum, în 1975 și în 1982.
„Vrem să îi redăm lui Pif locul de erou național al vremurilor noastre“, spune optimist Frédéric Lefebvre, care în copilărie citea revista pe ascuns după ce tatăl lui, simpatizant al dreptei, îi interzisese accesul la „publicația comunistă“.
1 Trackback