Asociația Culturală AltIași urmărește prezentarea unor perspective inter- și multiculturale asupra stării culturii naționale în anul 2021, printr-o serie de contribuții sub formă de text, imagine și video ale unor personalități reprezentative pentru spațiul cultural românesc, dar și pentru minoritățile conlocuitoare: Maia Morgenstern, Theodor Paleologu, Corina Șuteu, Dorotheea Petre, Miklós Onucsán, Nicolas Trifon, Aylin Cadîr, Michele Bressan, Erwin Kessler, Ada Solomon și Alexandru Solomon ș.a.
De joi, 28 ianuarie, aceste contribuții vor fi disponibile atât online, pe site-ul www.culturacum.ro, cât și în format fizic, sub formă de ziar, distribuit gratuit, în 10.000 de exemplare, ca supliment împreună cu unele dintre cele mai importante reviste culturale românești („Dilema veche“, „Suplimentul de cultură“, „Revista 22“).
Discursurile naționaliste cu accente xenofobe au devenit din ce în ce mai prezente în țările din Europa de Est, atât în media tradițională și în cea online, cât și în spectrul politic. În contextul redefinirilor constante ale noțiunilor de identitate, apartenență, naționalism, multiculturalism, e nevoie de o reevaluare a culturii naționale cu ajutorul unor perspective cât mai diverse.
Asociația Culturală AltIași a marcat data de 15 ianuarie, Ziua Culturii Naționale, printr-o dezbatere online cu titlul „Ce mai înseamnă cultura națională în 2021?“, moderată de Marius Chivu (scriitor) și George Pleșu (manager cultural), care au coordonat și proiectul editorial. Invitați: Oltița Cîntec (critic de teatru), Andrei Dósa (scriitor), Gelu Duminică (sociolog), Vasile Ernu (scriitor), Erwin Kessler (istoric de artă), Ligia-Verkin Keșișian (poetă), Alexander Nanau (regizor), Dan Perjovschi (artist vizual), Corina Șuteu (manager cultural), Mircea Vasilescu (eseist, critic literar).
„Starea culturii române în 2021“ este un proiect realizat cu sprijinul Ministerului Culturii și cofinanțat de Goethe Institut prin Centrul Cultural German Iași și de Institutul Francez din România.
Asociația Culturală AltIași a apărut în 2008 din dorința de a face cunoscut un alt Iași, deschis unei diversități de gusturi. Scopul acestui proiect este de a promova alternativele culturale din orașul Iași.
AltIași informează vizitatorii cu privire la evenimentele culturale desfășurate în Iași și îi familiarizează pe aceștia cu oamenii valoroși ai orașului.
Publicul țintă este format din persoanele care apreciază arta sub diferitele ei forme, selectiv
sau în totalitate, precum și cele care acum descoperă frumusețea unei piese de teatru, a unui concert sau a unei expoziții.