S-a numit „Shining Through A Long Dark Night. Romanian Cinema: Then & Now” pentru ca cinematografia romaneasca incepe timid sa se dezvaluie lumii dupa mult timp si mult intuneric. La initiativa Institutului Cultural Roman din New York si a Film Society of Lincoln Center, generatiile de cineasti romani s-au strins laolalta la New York pentru o retrospectiva.
Adela (Mircea Veroiu, 1985), Saltimbancii (Elisabeta Bostan, 1981), Concurs (Dan Pita, 1982), Moartea domnului Lazarescu (Cristi Puiu, 2005), E pericoloso sporgersi (Nae Caranfil, 1994), Padurea spinzuratilor (Liviu Ciulei, 1964), O lacrima de fata (Iosif Demian, 1980), Legaturi bolnavicioase (Tudor Giurgiu, 2006), Maria (Peter Calin Netzer, 2003), Proba de microfon (Mircea Daneliuc, 1980), Occident (Cristian Mungiu, 2002), Lumina palida a durerii (Iulian Mihu, 1980), Hirtia va fi albastra (Radu Muntean, 2006), Intoarcerea lui Voda Lapusneanu (Malvina Ursianu, 1979), Ryna (Ruxandra Zenide, 2005), Secvente (Alexandru Tatos, 1982), Duminica la ora 6 (Lucian Pintilie, 1965) si A fost sau n-a fost? (Corneliu Porumboiu, 2006).
Sali pline, emotii, copii facute peliculelor dupa multe stradanii, dialoguri cu publicul, dispute intre generatii – un succes. Iata povestea lui, asa cum si-o amintesc cei care au fost acolo intre 16 si 27 aprilie.
Dosar realizat de Diana Soare