Ați avut vreodată senzația că lunar pierdeți nouă lei șaptezeci și patru?
Pe mine m-a chinuit această breșă în bugetul familial, în primul rând fiindcă nu erau zece lei, pe care îi poți scăpa din buzunar și aia este, ci era suma aia pe care nu o poți pierde decât în format scriptural. Am cercetat mai atent situația și am descoperit, butonând aplicația bancară instalată pe telefon, faptul că aveam un cont în euro, deschis ca să fie acolo. Era pe zero, dar nu se mulțumea cu asta, ci lunar voia de la mine câte nouă lei șaptezeci și patru cu titlu de acoperire sold negativ, adică mă costa cam doi euro pe lună ca să rămână gol. Este aidoma problemei de matematică dacă dintr-o cameră în care se află trei copii ies cinci copii, aflați câți copii trebuie să intre ca să rămână camera goală.
Nu era vina băncii. Era de datoria mea să renunț la produsele care nu îmi mai trebuie, așa că am sunat la instituție. Mi-a răspuns o foarte amabilă doamnă roboțică, în română și în engleză, ca să îmi arate din start că este competentă. Apăsând tasta unu i-am dezactivat cunoștințele de limbă străină, ca să putem flirta pe teme bancare în limba maternă. Domnișoara roboțică m-a rugat să îi expun problema în câteva cuvinte. Sigur, domniță, am o breșă în bugetul familiei. Îmi pare rău, nu am înțeles, vă rog să reformulați. Am hotărât că nu mai era cazul să fiu glumeț și i-am spus concis: închidere cont în euro. Am înțeles, doriți informații despre contul curent. Pentru a vă putea ajuta, vă rog să-mi furnizați niște informații care să ajute la autentificare. Eram pregătit să turui numele, adresa, data nașterii mele și codul numeric personal dintr-o singură răsuflare. Ce fel de asigurare de viață aveți activă pe cont, Vita Protect nouă sau Vita Protect doi virgulă cinci? Nu mai știu, că parcă m-a sunat un domn să-mi propună să o modificăm, dar am uitat să confirm prin e-mail. Și câte carduri bancare ați emis prin aplicația mobilă de internet banking? Am ridicat recent un card de la bancă, pe care l-am activat din aplicația mobilă, dar nu știu dacă asta contează. Și… (avea un stil ciudat de a-l lungi pe „și“, de parcă nu te-ar crede) câte operațiuni cu cardul fizic ați făcut azi? Am făcut două plăți online folosind datele de pe card, dar nu e ca și cum l-aș fi folosit la un magazin, nu? Ne pare rău, procedura de identificare nu a reușit. Apoi a închis.
Mi-am dat seama că trebuie să îmi pun la punct felul de a conversa cu voci artificiale, fiindcă uneori adevărul meu nu coincide cu al lor. Chiar dacă par la fel, al meu sărăcește cu câte nouă lei șaptezeci și patru în fiecare lună.
Un comentariu
Cred că încă poți să apeși 0 în orice moment, pentru a fi transferat unui operator care-i ființă vie. Nu știm cît va mai fi disponibilă această opțiune.