Uriaș triumf în streaming, invazie pop culturală sud-coreeană, fenomen mondial: serialul Squid Game a devenit un asemenea succes planetar, încât a forțat postul Netflix să își refacă strategiile și calculele.
Este un succes care a luat prin surprindere pe toată lumea, chiar și pe producători, care nu și-au imaginat nici o clipă că acest serial distopic creat de un anume Hwang Dong-hyeo va deveni un asemenea fenomen încât este pe punctul de a zdrobi pur și simplu chiar și cele mai de succes producții ale Netflix. Postul se confruntă acum cu o creștere gigantică a numărului de abonați, înregistrează câștiguri financiare enorme și este uimit de o frenezie mondială care va marca ani buni de acum înainte populara platformă de streaming.
„Popularitatea Squid Game este incredibilă, este cel mai vizionat serial în 94 de țări“, notează reprezentanții Netflix într-un mesaj adresat investitorilor platformei. Practic, seria a fost vizionată, măcar parțial, în 142 de milioane de case din lume, ceea ce reprezintă peste două treimi din numărul total de abonați. Mult peste deținătorul precedentului record, serialul Bridgerton, vizionat de „numai“ 84 de milioane de abonați. „Squid Game s-a impus rapid în cultura populară a momentului, generând un răspuns imediat și uriaș, inclusiv meme internet și clipuri pe rețeaua TikTok vizionate de 42 de miliarde de ori. Cererea de produse derivate din Squid Game este foarte mare și generează în prezent venituri substanțiale“, mai spune Netflix.
Publicația „Bloomberg“, care a avut acces la date confidențiale, susține că Squid Game va genera venituri estimate de 981 de milioane de dolari, Netflix recuperând astfel de 40 de ori banii investiți în serial. Printre aceste beneficii se numără o creștere masivă a numărului de abonați plătitori (4,38 de milioane), mult peste previziunile Netflix (3,5 milioane). Cea mai mare parte a acestora au fost înregistrați pe piața Asia-Pacific.
Prin urmare, cifra de afaceri a Netflix a explodat iar compania realizează acum că uriașul succes Squid Game a dat peste cap planurile companiei. Pentru Netflix viața se împarte în acest moment între „înainte“ și „după“ Squid Game. Iar una dintre primele măsuri luate de Netflix a fost modificarea metodei de calcul a audienței și de clasare a producțiilor lor originale.
În timp ce Netflix își numără dolarii, restul lumii trăiește încă în plin taifun pop-cultural Squid Game care, spun mulți, este o dovadă a influenței crescânde a Coreei de Sud pe scena culturală mondială, după senzația K-pop BTS, și după succesul filmului Parasite, recompensat cu Palme d’or la Cannes și Oscar.
Dincolo de meme internet, glume la Saturday Night Live, tricouri și costume vândute în exces pentru Halloween și chiar proteste în versiunea Squid Game, influența seriei începe să aibă și consecințe nedorite. Astfel au fost înregistrate multe cazuri în care jocuri de copii înainte inocente s-au transformat în unele școli în jocuri violente inspirate din serial. În Belgia, de exemplu, unde Squid Game este interzis sub 16 ani, s-a descoperit că în unele școli un joc numit „1,2,3, soleil“ a început să fie practicat de copii într-o versiune violentă, în care cei care pierd sunt bătuți. Acest fenomen al reproducerii scenelor din serial a fost semnalat și în Marea Britanie, unde părinții au fost avertizați să nu își lase copii să vadă seria, dar și în Franța, unde chiar ministrul Culturii, Roselyne Bachelot, a cerut public „responsabilitate din partea părinților“.