N-as spune lucruri noi pentru nici unul dintre acestia. Dar daca tot am inceputara sa scriu, voi incerca sa „ordonez” oarecum gindurile care-mi vin in minte cind e vorba de Radu. Si se va intimpla in felul urmator: desi nu am facutara parte decit din doua distributii de-ale lui, voi incerca totusi sa alcatuiesc schita unui posibil manual, pe care, daca voi mai avea ocazia sa joc la Radu, il voi contura si chiar definitiva (aviz editurilor) in folosul tuturor actorilor romani (si de ceva vreme straini) care vor incapea pe mina regizorului mai sus amintit (spre a i se potrivi acestuia manusa).
MANUALUL ACTORULUI ROMAN SI STRAIN
de lucru cu radu afrim
CAP. I.: Atitudinea actorului roman si strain peste care a dat norocul (sau nesansa) sa joace la afrim
Subcapitole:
1. Debutul in regia lui
2. Cum raspunde actorul roman si strain in timpul primei auditii din viata lui la afrim
3. A avea sau a nu avea de jucat vreun fel de personaj
4. Cum sa inteleaga actorul roman si strain usor, rapid si eficient ca cel din fata lui e regizorul, si nu personajul pe care il are de jucat
5. Sa chemi sau nu parintii la premiera
CAP. II.: Repetitiile la afrim
Supracapitole:
1. Cind incepe si cind se mai termina odata prima repetitie
2. Cind incepe si cind se mai termina odata a doua repetitie
3. Cind incepe si cind se mai termina odata a treia repetitie
4. Cind am ajuns la a 20-a repetitie
5. La ce oare au folosit 20 de repetitii
6. De ce se termina atit de repede a 21-a repetitie
7. Cind incepe si de ce se termina a 22-a repetitie
8. Unde se ascunde si cind apare afrim la a 23-a repetitie
9. Cum sa renunti cu usurinta si fara chinuri la ce-ai facut in 23 de repetitii
10. Cum sa scapi de senzatia ca ai luat-o de la inceput in a 24-a repetitie
11. Cum sa rezisti pina la premiera (fara sa ai inca ceva de aratat)
12. Cum sa faci sa nu lipseasca risul lui afrim la scenele tale (metoda de eliminare a tensiunilor devastatoare mici)
CAP. III.: Iesitul la beri in compania lui afrim (impropriu numit capitol; poate fi dat deja la tipar; e vorba de o singura fraza in forma definitiva:
De ce ramin actorii romani si straini mereu singuri dintr-odata atunci cind ies cu afrim la bere
CAP. IV.: In asteptarea premierei la afrim
Supercapitole:
1. Cum vine peste actorul roman si strain premiera
2. De ce este actorul roman surprins de premiera
3. Incarnarea si descarnarea personajului
4. Recuperarea disciplinei pierdute
5. In cautarea bunului-simt
6. In cautarea bunului-simt sceni-que
7. Ce-am avut si ce-a ramas
8. Cum simuleaza actorul roman si strain parerea de rau dupa propriile-i scene scoase
9. Nemultumirea actorului roman si strain fata de scoate-rea-i din propriile „sertare” echilibrata de senzatia de „centura neagra” in asteptarea unui nou regizor
10. Sensibilitate
11. Sensibilitate
12. Magic
13. Actorul roman si strain, de la sensibil la irascibil
14. Pauza fara titlu
CAP. V.: Premiera la afrim – este sau nu este in sala
Acest capitol trebuie elaborat impreuna cu regizorul tehno si cu ceilalti martori ai actiunilor intreprinse sau nu de afrim in timpul premierei.
CAP. VI.: Speranta unei noi colaborari intre actorul roman si strain si radu afrim sau „Ai grija ce-ti doresti” sau „Sa nu-ti doresti altceva”