Pe blogul "contaminari2", coordonat de Adriana Gheorghe pe site-ul "Suplimentului de cultura", puteti asculta in exclusivitate o compozitie de Minus – Switching the Body. Aceasta a fost conceputa "ca o reactie in urma vizionarii unei repetitii a piesei cu acelasi nume a lui Ion Dumitrescu si a lui Eduard Gabia. Am incercat sa transpun in niste structuri muzicale oarecum echivalente motivele coregrafice si dinamica lor, precum si contrapunctul realizat de reluarea miscarilor lui Eduard de catre Ion.
De asemenea, am adaugat un grad de fluctuatie a ritmului, cu opriri si reaparitii neasteptate, pentru a ilustra senzatia de nesiguranta si cautare pe care mi-a dat-o piesa”, a declarat Minus. Dan Sociu, Mihai Iovanel, Stefan Tiron, Viviana Musa, Mihaela Michailov, Cosmin Bumbut, Valentina Chirita si Minus (si acestia sint doar rezidentii) vor putea fi cititi, ascultati, priviti, timp de mai bine de o luna de zile, pe blogul „contaminari2” (gazduit de site-ul „Suplimentului de cultura” si coordonat de Adriana Gheorghe). „contaminari2” este un proiect care face parte din programul „CorpoRealitati”, desfasurat de Centrul National al Dansului (CNDB).
Stirile saptaminii
„Diavolul se imbraca de la Prada”, lider in box office-ul romanesc
Filmul Diavolul se imbraca de la Prada, ecranizarea bestsellerului scris de Lauren Weisberger (aparut la Polirom in 2004 si reeditat anul acesta in colectia „Chic”), a intrat pe primul loc in box office weekend-ul trecut, in timp ce peliculele romanesti A fost sau n-a fost? si Cum mi-am petrecut sfirsitul lumii au coborit pe locurile 5, respectiv 11. Potrivit clasamentului intocmit de agentia Champions, filmul Diavolul se imbraca de la Prada, cu Meryl Streep in rolul unei sefe despotice la cea mai mare revista de moda din lume, a fost vazut de circa 9.000 de romani si a inregistrat incasari de 123.623 lei.
Kiran Desai si-a adjudecat Booker Prize
Scriitoarea Kiran Desai a primit la inceputul saptaminii Man Booker Prize, cel mai prestigios premiu literar din Marea Britanie, pentru romanul sau The Inheritance of Loss, si a devenit cea mai tinara femeie careia i s-a decernat aceasta distinctie. Desai a invins-o pe favorita Sarah Waters, nominalizata pentru romanul The Night Watch. Pe lista de nominalizari s-au mai aflat Kate Greenville, Hisham Matar, M.J. Hyland si Edward St Aubyn. Man Booker Prize a fost insotit de un cec in valoare de 50.000 de lire sterline. Kiran este fiica unei alte scriitoare de marca, Anita Desai. Ea a fost la rindul ei nominalizata de trei ori pentru aceasta prestigioasa distinctie, dar nu a cistigat niciodata. Kiran a dedicat premiul mamei sale: „Am scris aceasta carte in compania ei, asa ca simt ca i-ar apartine si ei intr-o mare masura”. The Inheritance of Loss prezinta povestea unui judecator indian educat la Cambridge care s-a exilat la poalele muntilor Himalaya. Sosirea fiicei sale adolescente ameninta sa-i tulbure pacea.
Citatul saptaminii
„Pina cind mai traim in minciuna? Pina cind n-avem curajul sa spunem adevarul despre trecutul nostru apropiat? Cit mai zacem in acest sos murdar care este compromisul cu trecutul? Cita vreme ne mai facem ca nu stim? Si de ce sa ne facem ca nu stim?”. Sint dilemele ministrului Iorgulescu, lansate marti, 10 octombrie, intr-o conferinta de presa.
Din aceasta saptamina in cinematografe: „Hirtia va fi albastra”
Hirtia va fi albastra, lungmetrajul lui Radu Muntean, a avut premiera la sfirsitul acestei saptamini concomitent in cinematografe din Bucuresti, Cluj si Iasi. In spatele scenariului scris la sase miini de regizor, Razvan Radulescu si Alex Baciu, se afla o munca de documentare temeinica. Ei au vazut ore si ore de inregistrari de arhiva. Au extras situatii sau replici pe care le-au inserat in scenariu, multe dintre ele reusind sa creeze tocmai senzatia de absurd. Au selectat, de asemenea, imagini ce apar in film. „Vazind materialele de arhiva, ne-am distrat foarte tare. Oamenii pareau niste actori prosti intr-o piesa foarte slaba”, a spus, miercuri, 11 octombrie, Radu Muntean, intr-o conferinta de presa, pentru a explica resursele comice ale filmului. Pe generic, el a precizat chiar ca imaginile folosite sint de arhiva, „pentru a nu crede lumea in strainatate ca sint niste bucati mizanscenate intr-un studio improvizat” de realizatorii filmului. Radu Muntean a constatat ca multi romani „au povesti fascinante despre Revolutie”: „Spun ca s-au saturat de Revolutie si teroristi, dar cind incep sa povesteasca o fac cu aerul ca iti spun aventura vietii lor”.