Fost baiat frumos si plin de succes la inceputul anilor ‘80 (va amintiti Noua saptamini si jumatate, Barfly sau Angel Heart), Rourke a inceput in urmatorul deceniu o lunga decadere din pricina exceselor, a caracterului si a proastelor decizii. Evitat de Hollywood, a revenit la dragostea dintii, boxul, pentru a iesi din ring dupa citiva ani, desfigurat pe dinafara si pe dinauntru. Drumul spre lumina a fost lung si greu; roluri in filme lansate direct in video, urmate de ajutorul cineastilor independenti (Buffalo ‘66) sau al celor de mai noua generatie precum Tony Scott (Man on Fire, Domino) sau Robert Rodriguez (Sin City). Darren Aronofsky a finalizat acest proces de reabilitare batindu-se cu producatorii pentru a-i da rolul din Wrestler. O sansa pe care Rourke a stiut sa o valorifice la maxim.
Pe de alta parte, Wrestler reprezinta si un soi de revansa pentru Aronofsky, unul dintre cei mai aparte si mai talentati regizori de la Hollywood care, dupa succesul tulburatorului Recviem pentru un vis, in 2000, a trecut prin ani de munca irositi in proiecte care fie nu s-au mai facut (Batman), fie au fost sabotate de vedete si studiouri pentru a fi ulterior sfisiate de critici (The Fountain).