Faptul ca si Guillaume Depardieu nu avea un picior – ii fusese amputat in 2003, ca urmare a unei infectii contractate dupa ce rana survenita in urma unui accident de motocicleta din 1995 s-a infectat – era la momentul productiei cea mai mare coincidenta dintre film si realitate. Cind Guillaume Depardieu s-a simtit tot mai rau la sfirsitul filmarilor din Romania si, transportat cu un avion sanitar la Paris, a murit la scurta vreme, filmul si-a inchis corespondentele intr-un mod tragic. In Romania, actorul in virsta de 37 de ani a contractat un alt virus si a facut o pneumonie galopanta pe care organismul sau slabit de ani de dependenta de alcool, medicamente si droguri nu a mai putut-o combate. Daca actorul principal nu ar fi murit, Copilaria lui Icar ar fi trecut mai neobservat. Desi autorul sau are simt vizual si s-a stiut inconjura de o echipa foarte buna de tehnicieni (Marius Panduru director de imagine, Calin Papura scenograf, Catalin F. Cristutiu comonteur), filmul sufera in primul rind din pricina povestii care nu e noua si care pe ecran pare concomitent si prea simpla, si complicata. E usor de rezumat intr-o fraza, dar desfasurarea ei e derutanta. In contrapartida unei viziuni regizorale (daca nu originale, macar ferme) asupra subiectului, Guillaume Depardieu se investeste cu totul in rol, facindu-te la un moment dat sa regreti ca nu a avut parte de un sfirsit de cariera mai notabil.
Scufita Rosie
Cu Scufita Rosie/Red Riding Hood, Catherine Hardwicke vine in trena primului film din seria Amurg pe care l-a regizat din punctul de vedere al fiorilor primului amor care constituie una dintre interpretarile basmului fratilor Grimm. Filmul mi-a adus aminte de o carte pe care o aveam in biblioteca familiei, cu piesele lui Shakespeare repovestite (simplificat) pentru copii. Tot ce era referinta desteapta la substratul erotic si psihologic al basmului in viziunea lui Neil Jordan din The Company of Wolves (1984) devine aici o zeama destul de searbada in care kitschul e si mai puternic gratie fundalului cu Amurg si al carei unic element de atractie il constituie miezul politist legat de identitatea vircolacului.
Animals United: Echipa trasnitilor
Animals United: Echipa trasnitilor/Animals United e un fel de Epoca de gheata european (productie majoritar germana) care, desi e desenat agreabil, nu are umor si nici cit de cit o poveste. Propaganda ecologica nu pare nici ea sa fi venit din prea mari convingeri, ci e tot o forma fara fond (si fara fund).