Spre deosebire de ambitiile “epico-artistice” ale lui Ridley, Tony, cu citiva ani mai tinar, s-a multumit sa devina unul dintre cei mai buni mestesugari de blockbustere ale Hollywood-ului. Debutul prost primit de critici (The Hunger, povestea cu vampiri new wave Catherine Deneuve – David Bowie) a fost urmat de un mega-succes de box-office, celebrul Top Gun, film despre care se poate spune, in deplina siguranta, ca a marcat macar o generatie si, in acelasi timp, felul de a construi succese la Hollywood.
Astfel, Tony Scott lasa in urma “o complicata mostenire”, este de parere Forrest Wickman intr-un articol publicat pe slate.com. “Unii l-au blamat pe Scott ca a ruinat filmele artistice, dar el si-a cistigat un loc de faima in istorie pentru ca si-a facut treaba foarte bine”, scrie Wickman. “Succesul lui Top Gun a inaugurat o era in care proiectele au fost cintarite mai putin pentru meritele lor ca filme si mai mult dupa valoarea lor ca produse de piata. Dar, asa cum este greu sa blamezi Star Wars sau Falci pentru declinul cinematografic al Hollywood-ului – ele sint, la urma urmei, filme clasice –, la fel de greu este sa blamezi Top Gun. E bun! Sigur, nu e chiar Falci, dar nu e nici Transformers 2!”.