Esti studenta in anul al IV-lea la UNATC. Cum a fost primit premiul tau acolo, in facultate?
Eu n-am reusit sa-mi dau restanta la actorie de film pentru ca era programata cind eram la Cannes. Si de atunci intimpin multa, multa impotrivire. Asa a fost intimpinat premiul meu, cu impotrivire.
In ce masura crezi ca actoria este o arta sau un job ca oricare altul?
Fiecare meserie poate fi privita ca o arta. Pentru mine, actoria e meseria pe care am ales s-o fac, nu e un hobby. Spun ca nu este un hobby in masura in care ma straduiesc sa traiesc din ea, nu s-o practic din pasiune si sa fiu nevoia sa fac altceva ca sa traiesc. Nu… E o meserie si trebuie sa fii cel mai bun ca sa poti sa evoluezi, sa poti sa traiesti. Nu as fi facut altceva. Au fost lucruri si oameni care m-au indreptat pe drumul asta. Singura parte anevoioasa a fost perioada facultatii, care nu a fost prea senina pentru mine. Dar chiar si inainte de facultate si chiar in timpul facultatii lucrurile au mers intr-un fel de la sine.
Ai intilnit in copilarie si adolescenta relatii de putere si conflicte intre sexe cum a descris Ruxandra Zenide tensiunile din Ryna?
Eu nu cred ca in Ryna este vorba despre putere, adica eu n-am inteles asa, eu cred ca in Ryna ar fi vorba despre libertate, intr-un fel. Da, pentru ca toti sintem mai mult sau mai putin inchisi in propriile noastre prejudecati, in propriile noastre idei si sintem de fapt un produs al familiei si al mediului de unde venim; si tatal Rynei e tot un produs al mediului in care a crescut, si primarul la fel. E vorba foarte mult de alegeri. De multe ori oamenii se poarta ca si cum nu ar fi avut de ales. Cea care alege este Ryna. Alege sa fie ea, simti ca a luat o decizie.
In ambele filme interpretezi o adolescenta rebela, in conflict cu familia si cu cei din jur, incapabila sa se supuna normelor comunitatii in care traieste. De ce crezi ca ti se potrivesc atit de bine aceste roluri?
Mie-mi face placere sa joc toate rolurile pe care le accept. Mi le asum, le joc cu placere; eu joc cu usurinta tocmai pentru ca-mi place foarte mult ce fac. Actoria tine de disciplina, sensibilitate, tehnica. Nu exista „o piele” a personajului in care intri si nici vreun moment in care te concentrezi, meditezi si intri intr-o alta stare. In momentul in care trebuie sa intri-n scena si sa spui replica, nimic altceva din jur nu mai conteaza. Fara asta nu poti face nimic. In momentul in care se da motor, nu te mai gindesti la absolut nimic decit la ceea ce ai de spus, la ceea ce ai de jucat la personaj si la situatie, asta e tot.
Ai juca in telenovele?
Da, as face-o, daca rolul si scenariul mi-ar placea, mi s-ar parea bune, de ce nu? Ma deranjeaza ca in momentul in care iti asumi sa joci intr-o telenovela ca actor sau ca actrita sa dai vina pe gen, ca e telenovela si d-asta nu-ti iese rolul sau pe regizor. Vezi Doamne, e regizorul prost si de asta nu-ti iese rolul ca actor. Nu, asta tine de lasitate, pentru ca fiecare actor e responsabil pentru ceea ce face, nu poate sa dea vina pe nimeni.
Ryna, o coproductie Romania-Elvetia, a fost proiectata la mai multe festivaluri si a obtinut, printre altele, premiul special al juriului la Cottbus, „Reflet d’Or”, pentru cel mai bun film la Cinema Tout Ecran de la Geneva si patru distinctii la Festivalul de la Mannheim-Heidelberg in 2005. In primavara acestui an, filmul a avut premiera in Elvetia, iar la scurt timp a fost vindut unei retele americane de distributie in cinematografele din Chicago si Portland. In 2007 va aparea in Statele Unite si DVD-ul.