Lynch s-a achitat de sarcina, scrie “Le Figaro”, alegind imagini care, aidoma filmelor sale, spun povesti nelinistitoare si stranii: un bordel gol, plin de lumini stralucitoare, realizat de Katharina Bosse, o familie de tigani fotografiata vreme de mai multi ani de Mathieu Pernot, un peisaj nocturn “bintuit”, de Olivier Metzger, o fotografie anonima in care un grup de oameni pare reunit pentru un eveniment misterios.
“Am vazut mii de fotografii, dintre care le-am ales pe cele mai puternice”, explica Lynch, “am redus selectia pina am strins 99 de imagini. Nu stiu daca exista o legatura intre ele, dar, in carte, ele se inlantuie cu usurinta. As putea spune ca s-ar putea face un film dupa ele, fiindca par, impreuna, sa spuna o poveste. Sau sint ca o scena, in asteptarea unui eveniment”.
Lynch povesteste ca s-a apucat de fotografie dupa ce a realizat filmul Blue Velvet, cind a primit un aparat foto din partea unei firme, cu conditia sa le trimita si lor o fotografie. Imaginea trimisa de Lynch a fost cea a unor furnici din bucataria lui devorind un mic cap de om realizat din brinza, carne si o pasta folosita de legisti.
“Imi place sa fotografiez nuduri feminine”, spune regizorul, “sint fascinat de infinita varietate a corpurilor, e uluitor si magic sa vezi cit de diferita este fiecare femeie. Fac fotografii foarte de aproape, pina cind corpul devine o abstractie. De asemenea, imi place sa fotografiez uzine dezafectate, dupa ce natura a pus din nou stapinire pe ele”.
David Lynch a descoperit multe similaritati intre cinema si fotografie: “Fiecare cadru de film e o imagine. Se aplica aceleasi reguli… compozitie, lumina… chiar daca nu vezi o imagine la fel atunci cind e in miscare. Eu am inceput prin a picta. Pentru mine, pictura este activitatea cea mai privata din lume. Esti singur. Cinemaul este, in schimb, cea mai publica, muncesti in echipa. Intre acestea doua, exista fotografia”.
Creat in 1996, salonul Paris Photo a devenit “cel mai prestigios tirg de arta dedicat fotografiei istorice si contemporane”. El are loc in fiecare an, la jumatatea lunii noiembrie, la Grand Palais, in Paris, si stringe laolalta artisti profesionisti, celebritati si colectionari de arta moderna si contemporana.