Intr-un editorial calificat drept “incendiary”, Maraval a afirmat ca vedetele franceze sint mult prea bine platite fata de incasarile aduse. “Anul care a trecut a fost un dezastru pentru cinemaul francez”, a afirmat Maraval. “Toate filmele importante au esuat, au dus la pierderi de milioane de euro”, a spus producatorul, subliniind faptul, deseori trecut sub tacere, ca cinemaul francez beneficiaza intr-o mare masura de banii statului, primiti de la CNC-ul francez. Afirmatiile lui Maraval au pus pe jar lumea filmului francez. Multi au iesit la rampa pentru a vorbi despre aceste salarii, reale sau nu, iar media a scos la iveala alte date financiare.
Publicatia financiara “BFM Business” a incercat sa afle rentabilitatea celor 124 de pelicule ce au avut premiera in Franta in 2012. Rezultatul: numai 14% dintre filmele franceze au fost rentabile.
Cea mai mare catastrofa financiara o reprezinta animatia Cendrillon au Far West, care a cistigat doar 1 euro la 100 de euro investiti. La fel de dezastruoase au fost si La Traversee, Comme un homme, Confession d’un enfant du siecle cu Charlotte Gainsbourg, Dans la tourmente cu Yvan Attal, L’Homme qui rit cu Gerard Depardieu si David et Madame Hansen cu Isabelle Adjani.
Cele mai rentabile filme franceze au fost comedia Les Kaïra (foto), adaptarea Le prenom, cu Patrick Bruel, comedia Adieu Berthe si animatia Kirikou.