Piesa lui Baauer a fost vazuta, conform YouTube, pe peste 44 de milioane de persoane. Primul clip, postat pe 2 februarie, are 10 milioane de vizionari, iar al doilea clip, postat doar dupa citeva ore, la fel. „Iata nasterea unui nou fenomen mondial made in web“, scrie „Libération“, care noteaza ca melodia a fost imediat propulsata pe locul 22 in topul single-urilor in Anglia si pe 56 in SUA. „Fiecare noua versiune reprezinta un nou factor declansator si este mult mai penibila de vazut si ascultat decit precedenta. Pina acum sint peste 12.000 de clipuri create pe principiul Harlem Shake si postate pe YouTube. Acest Harlem Shake de astazi aminteste de «alcoholic shake»-ul din anii ’80, popularizat de dansatorii din Harlem. Arta acelui «booty shake» din epoca a evoluat (degenerat?) pina la a deveni aceasta uriasa defulare mondiala. «New York Magazine» s-a suparat vazind dansul original adus la acest nivel; site-ul Noisey implora dansatorii sa se autocenzureze. Cu putin noroc, acest fenomen va disparea asa cum a aparut: maturat de un nou refren de aceeasi factura…“, scrie „Libération“.