Autorul isi compara mama cu o pisica, asa cum reiese din text: tu torci. Este un mod de a-si arata recunostinta fata de persoana care s-a zbatut precum o felina pentru a-l creste si educa, lucru care i-a reusit din plin, intrucit fiul George a ajuns ditamai poetul. Interiorul casei contine o vatra veche, pe care ard trei vreascuri. Provenienta vreascurilor nu este bine conturata, autorul evidentiind doar faptul ca sint rupte dintr-un gard, fara a specifica cine este proprietarul acestuia. Cel mai probabil este vorba de gardul morii, dar pentru a fi siguri ar trebui ca cineva sa refaca traseul si sa se convinga.
Mama tine in gazda doua fete, care de asemenea torc. Putem concluziona ca autorul se raporteaza la ele ca la niste pisicute, de unde reiese care este ocupatia mamei lui: matroana. Poezia este o descriere a unui bordel rural care-si asteapta clientii. Se pare insa ca situatia economica este foarte precara, intrucit nici macar clientul lor cel mai fidel, pe care il cheama tot George, ca si pe poet, nu mai vine. Sau, intr-o abordare medicala, George este deja prezent acolo, dar din cauza stresului cauzat de grija zilei de miine, nu poate veni.
Aceasta mama ne este prezentata ca fiind mare amatoare de alcool: Si firul tau se rupe des… spui soapte fara de-nteles, iar ochii tai stau tinta. Se pare ca alcoolismul este unul cronic si vechi, femeia suferind deja de ciroza si halucinatii: Eu simt ca voi muri-n curind… Mi s-a parut c-aud la geam cu degetul cum bate. Halucinatia este una majora, intrucit nici macar Chuck Norris nu poate sa bata pe cineva cu un singur deget, el avind nevoie in egala masura de pumni si de picioare.
Sentimentul matern este prezentat ca fiind unul extrem de puternic, mama dorind sa-si revada, in pragul mortii, copilul, chiar daca acesta este nebun: E dus, si voi muri dorind sa-l vad o data-n fata.
Finalul poeziei nu-l gaseste pe clientul fetelor in interiorul casei: copilele ti s-au culcat. Putem concluziona ca mama poetului George Cosbuc nu este o matroana alcoolica obisnuita, ci una cu o puternica forta de autosugestie, intrucit isi poate programa ce si pe cine sa viseze. In cazul de fata, ea doreste sa viseze un peisaj minier: Si-adormi tirziu cu mine-n gind, ca sa visezi cu mine.