Dar directorul Teatrului Balsoi, Anatoli Iksanov, da de inteles ca ancheta nu se va opri aici, in ciuda marturisirii lui Dmitricenko. Asta fiindca dansatorul vinovat, spun reprezentantii lui Iksanov, ar fi „doar o marioneta“ si ca acesta, „coleric, dar fara viziune de anvergura“, „a fost manipulat de cineva din interiorul sau din afara institutiei“.
„Mai este si altceva. De mai multi ani, cineva incearca sa destabilizeze directiunea teatrului si sa pateze reputatia acestei institutii“, declara Katia Novikova, purtatoare de cuvint a directorului Balsoi. Ea face referire la mai multe campanii anonime de defaimare, ce au avut loc in ultimii ani impotriva lui Filin, a directorului si a altor candidati la functii de conducere.
„Toate aceste probleme ar putea fi doar partea vizibila a unui mecanism mult mai puternic“, scrie „Le Figaro“. „Acest spectacol rocambolesc si jenant este aruncat in arena faptului divers pentru a discredita actuala directiune. Caci Balsoiul, vitrina a Kremlinului, dotat ca nici un alt teatru, cocolosit de mari firme care au fata de el rolul de Mecena, atrage foarte multe invidii.“