La 67 de ani, Lynch se pregateste de apropiata lansare a celui de-al doilea disc al sau, The Big Dream, conceput, realizat si inregistrat in casa sa din Los Angeles. Un album descris de „The Independent“ drept asemanator cu albumul de debut (Crazy Clown Time – 2011): melanj de blues si sunete electronice, „peisaje sonore intunecate si stratificate marcate de motivele lirice si muzicale ale rock’n’roll-ului de la inceputuri“.
David Lynch explica lunga lui relatie cu muzica: „In primii mei zece ani am ascultat o gramada de muzica la radio, clasica si pop. Pe urma a aparut Elvis Presley si, pentru mine si alte 10 trilioane de oameni, el a schimbat fata muzicii. Era atit de fantastic, de puternic, de frumos“.
Lynch continua sa se preocupe de „mici proiecte“: promoveaza meditatia transcendentala (prin David Lynch Foundation for Consciousness-Based Education and World Peace), joaca intr-un rol episodic in sitcomul Louie, asteapta instalarea unei prese uriase la un printshop parizian unde vrea sa realizeze niste litografii de mari dimensiuni si pregateste o noua expozitie de pictura si fotografie pentru aceasta toamna.
De la aventura Twin Peaks, Lynch a ramas fascinat de televiziune, unde a incercat sa se intoarca. Filmul Mulholland Drive din 2001 a fost initial conceput ca un episod-pilot pentru un serial care nu s-a mai materializat. In prezent, el urmareste serii precum Mad Men sau Breaking Bad si nu exclude ideea de a realiza el insusi un nou show. „Imi place ideea unei povesti cu continuare“, se destainuie Lynch. „Iar televiziunea a devenit mai interesanta astazi decit cinematograful. Se pare ca arta a trecut pe cablu.“
Cit despre cinema, Lynch n-a mai regizat nimic de aproape zece ani, desi deseori circula zvonuri despre proiecte noi. Acum doi ani, el credea ca cinemaul era in plina schimbare si inca nu stia in ce directie o sa apuce. Acum, crede Lynch, aceasta directie s-a precizat, dar regizorului nu-i place ce vede.
„E o imagine foarte deprimanta“, spune David Lynch. „In ce priveste cinemaul alternativ – adica orice alt cinema care nu este mainstream –, nu primesti spatiu in cinematografe pentru a-ti prezenta opera. Chiar daca as avea o mare idee pentru un film, lumea s-a schimbat acum. Din nefericire, ideile mele nu sint ceea ce s-ar numi comerciale si astazi directia este data doar de bani. Asa ca nu stiu care va fi viitorul meu. N-am nici o idee despre ceea ce am sa pot face in cinema.“
Nici noile feluri de a viziona filmele nu sint pe placul regizorului.
„Ca sa ai sansa de a patrunde in alta lume, ai nevoie de un ecran urias intr-o camera intunecata si cu un sonor de calitate. Este o experienta spirituala, magica. Daca vezi insa acelasi film pe micul ecran al unui calculator, cu un sunet prost – adica asa cum vad oamenii astazi filmele –, este o rusine!“