Regizorul Caranfil i-a raspuns relaxat. Si el a trait in comunism si isi aduce aminte ca nu toate zilele erau triste. Oamenii rideau, cintau si isi traiau vietile; nu era «griul de fiecare zi» pe care il vedem uneori in filme. A mai adaugat ca, daca filmul pare sa aiba un umor ieftin, asta i-a si intentionat, sa arate ca propaganda vremii era numai umor ieftin – si farsa.“ E un fragment din cronica la Closer to the Moon din publicatia americana „The Times of Israel“. Filmul lui Nae Caranfil a deschis cu succes (si cu oameni ramasi pe dinafara) editia din acest an a Festivalului Filmului Romanesc Making Waves, organizat la New York de Film ETC. si Romanian Film Initiative. O editie largita pentru ca, pe linga proiectiile de la The Film Society of Lincoln Center (29 noiembrie – 3 decembrie), festivalul s-a desfasurat din 5 pina in 10 decembrie si la The Jacob Burns Film Center, tot in New York. Miezul echipei a fost acelasi: Corina Suteu, Mihai Chirilov, Oana Radu. Invitatii, normal, altii: Luminita Gheorghiu (care a prezentat Pozitia copilului si pe al carei Q & A Mihai Chirilov il considera unul dintre cele mai bune momente ale festivalului), Corneliu Porumboiu (caruia i s-a consacrat o retrospectiva), Tom Wilson (al carui film, Experimentul Bucuresti, s-a integrat temei editiei, manipularea), Oana Rasuceanu (reprezentind filmul Love Building, marketat de festival ca filmul dupa care s-ar putea face un remake american!), Florentina Ciuverca (cea care a primit Bursa Alex. Leo Serban 2013 si care a transmis la cald pe filmreporter.ro).
Fostul director de la Lincoln Center, fan al Trilogiei Ardelenilor
Alt moment memorabil, complet neasteptat: dupa proiectia cu Closer to the Moon din deschiderea festivalului, o femeie s-a ridicat in picioare spunind ca e nepoata Monicai Sevianu (eroina interpretata de Vera Farmiga). Selectia a mai cuprins scurtmetraje recente, chiar si filmuletele de prezentare facute de Cristi Puiu cu Luminita Gheorghiu pentru TIFF 2013, panel-uri despre manipulare si Noul Val Romanesc, Trilogia Ardelenilor – al carei fan e Richard Peña, fostul director de la Lincoln Center. „In 1984, cind am mers pentru prima oara in Romania, am avut placerea sa vad Profetul, aurul si ardelenii, de Dan Pita“, isi aminteste acesta in textul prin care le recomanda trilogia americanilor. „Stiam ca Dan e un mare admirator al western-urilor, dar n-aveam idee cit de taioasa si de amuzanta ii va fi contributia la acest gen. (…) Proiectiile de la Film Society sint o ocazie rara de a vedea in còpii frumoase pe 35 mm aceste exemple impresionante de «western rosu», gen care s-a dovedit foarte popular printre romani si printre spectatorii din fostul bloc sovietic.“
Desprins de ICR de doi ani, festivalul a beneficiat de fonduri strinse pe Kickstarter, dar si donate de personalitati ca Dan si Lia Perjovschi, Adrian Ghenie, Serban Savu, Mircea Cantor, Adrian si Corneliu Porumboiu, Stefania Magidson, Mica Ertegun, Marie France Ionesco, Lucian Pintilie s.a.