– Napoleon, de Stanley Kubrick – un film pe care Kubrick intentiona sa il realizeze imediat dupa 2001 – O odisee spatiala si la care a lucrat decenii. In 2013, Spielberg a anuntat ca spera sa revitalizeze proiectul ca miniserie TV ce ar putea fi regizata de Baz Luhrmann.
– Kaleidoscope, de Alfred Hitchcock – un film „radical“ in care Hitchcock ar fi dorit sa introduca nuditate, violenta si scene homoerotice. Studiourile Universal au refuzat proiectul, iar unele dintre ideile din Kaleidoscope au fost folosite in Frenzy.
– Leningrad: The 900 Days, de Sergio Leone. Regizorul se asigurase de un buget de 100 de milioane, colaborarea URSS si a lui Robert de Niro, dar a murit inainte de a se apuca de lucru.
– In cautarea timpului pierdut, de Luchino Visconti – o alta adaptare literara, de data aceasta dupa Proust, numai ca Visconti nu a reusit sa stranga banii necesari.
– Inima intunericului, de Orson Welles. Ar fi trebuit sa fie primul lui film, dupa celebra farsa cu Razboiul lumilor. Un proiect prea costisitor; Welles a realizat in schimb Cetateanul Kane.
– Don Quijote, de Orson Welles. Un alt proiect ratat din cariera celebrului regizor, un film pentru care
n-a reusit sa obtina finantarea necesara, cu tot ajutorul din partea unor prieteni faimosi (Sinatra a dat din buzunar 25.000 de dolari).
– O tragedie americana, de Serghei Eisenstein. O adaptare a romanului lui Theodore Dreiser pe care celebrul cineast rus ar fi trebuit sa o realizeze la Hollywood. Seful de la Paramount a fost de parere ca scenariul este mult prea deprimant si nu a mai vrut filmul.
– Omul care l-a ucis pe Don Quijote, de Terry Gilliam. Un alt esec legendar, transpus intr-un documentar. Gilliam spera sa poate realiza, totusi, acest film anul urmator.