Avantajul Cristinei Iacob e ca a avut un buget de 900.000 de euro care i-a permis mai multe libertati. Filmul e mai complex si nu mai arata ca o productie de televiziune (cum aratau alte filme ale trustului MediaPro). Partea proasta e ca, fiind creat in interiorul trustului, are marca acestuia. Printre altele, vedetele trustului cu cameo-uri (desi apar si alte vedete care nu mai sunt in trust sau nu au fost niciodata). Avand deci marca trustului, #Selfie e un film comercial – scopul lui e sa vanda cat mai multe bilete. Din aceasta cauza intriga de baza – cele trei liceene care fug la mare cu doua zile inainte de bac – e completata si sustinuta de sub-intrigile parintilor acestora al caror scop e sa asigure buna dispozitie a spectatorilor maturi. Cel mai simpatic interpret ramane Razvan Vasilescu, in vreme ce Florin Calinescu pe post de politist te face sa te intrebi daca nu s-a facut atingere si ai ajuns intr-un program de televiziune. Crina Semciuc, Olimpia Melinte si Flavia Hojda sunt dragute, dar regizoarea le pune de prea multe ori sa umple spatiul de joc cu rasete, chiote si maini aruncate in aer, care dau bine si intr-un videoclip (cu Aerosmith sau nu) atunci cand sunt folosite cu sens si cu masura. Cu toate astea, sigur ca tinerii se vor duce la cinema. Nu prea sunt filme romanesti numai pentru ei, iar #Selfie e un pas inainte.
In schimb, Borgman poate fi o gura de aer pentru spectatorii care prefera festivalurile filmelor de la cinema (era sa spun spectatorilor bucuresteni, dar asta e: „La Bucuresti e bataia pestelui“, cum spunea cineva). Borgman e semnat de olandezul Alex van Warmerdam si a participat anul trecut in Competitia Oficiala de la Cannes. Prima jumatate e foarte bine condusa, cu suspansul tinut perfect in suspante. In fata vilei moderne a unui cuplu cam aseptic de burghezi poposeste intr-o zi un nene latos pe care domnul il pocneste fara motiv, iar doamna il oploseste cum oplosesti un caine care de fapt nu-ti place, sperand ca Doamne-Doamne n-o sa-ti ia bunastarea. Latosul e destul de dubios, iar de la un moment dat incolo devine chiar amenintator, mai ales cand revine in casa familiei ras, tuns si frezat si e angajat ca gradinar.
Filmul te pierde cand devine mult prea violent (chiar daca simti ca si aici e o ironie) si cand iti dai seama ca ti-ar fi placut ca povestea sa evolueze altfel, mai linear si mai uscat. Influenta lui Michael Haneke e completata de o estetica a violentei, care e si ea reflexul lumii in care traim, mai exact in care traiesc personajele.
#Selfie, de Cristina Iacob. Cu: Crina Semciuc, Olimpia Melinte, Flavia Hojda, Vlad Logigan, Levent Sali, Alexandru Calin, Razvan Vasilescu, Alina Chivulescu, Razvan Fodor
Borgman, de Alex van Warmerdam. Cu: Jan Bijvoet, Hadewych Minis, Jeroen Perceval, Alex van Warmerdam, Tom Dewispelaere, Sara Hjort Ditlevsen