Din acest grafic se vede limpede ca filmele care obtin cele mai prestigioase premii nu sunt si cele care au costat cel mai mult.
„Recompensele sunt aproape invers proportionale cu bugetele de productie ale filmelor“, scrie Radio Canada. „Compilatia noastra arata ca laureatul Palme d’Or, Winter Sleep, a costat 4,4 milioane de dolari. La Meravigle, care a luat Le Grand Prix, 3,7 milioane. Cat despre filmul lui Jean-Luc Godard, Adieu au langage, ex aequo cu filmul lui Xavier Dolan, a costat 2,8 milioane – cel al lui Dolan 5 milioane. In afara de datele pentru Foxcatcher, care ne lipsesc, se vede ca anul acesta filmele cele mai scumpe au castigat doar premiile de la celelalte categorii, de la scenariu la interpretare.“
Aceeasi comparatie a fost facuta si de ziarul „Le Parisien“, numai ca ei au analizat si filmele din istoria festivalului. „Daca Francis Ford Copolla, cu Apocalypse Now, in 1979, si Roman Polanski, cu Le Pianiste, in 2002, au cheltuit peste 30 de milioane de dolari, David Lean a primit Palme d’Or pentru Scurta intalnire, un film care a costat de zece ori mai putin“, scrie „Le Parisien“. „Desigur, asta se intampla in 1946, iar bugetele filmelor premiate au crescut sensibil de la inaugurarea festivalului si pana astazi. Dar ramanem inca foarte departe de bugetele faraonice ale unor blockbustere hollywoodiene.“