In istoria recenta a Romaniei nu a existat o ciocnire mai puternica intre doua tipuri de indivizi care s-au grupat, vrind-nevrind, in doua tabere: cei care vor sa aiba dreptate cu orice pret si cei care vor sa scoata arta de sub tutela politicului, eticului si opiniei populare. Scandalul poneiului roz din expozitia Freedom for Lazy […]
Mihai Pop este artist vizual, curator si initiator al Galeriei Plan B din Cluj (si, in curind, din Berlin).

Street art-ul intr-o galerie (nu ne intereseaza aici ca-i a statului sau privata) poate functiona in masura in care aduna – ca in expozitia de la Institutul Cultural Roman din New York – imagini puternice, […]
Pina acum citiva ani, majoritatea proiectelor de arta contemporana erau finantate de catre institutii private sau centre culturale straine. Cu exceptia proiectelor din Pavilionul romanesc din cadrul Bienalei de la Venetia, productia artistilor vizuali romani si participarea lor la evenimente artistice profesionale internationale erau […]
In 2005, proiectul romanesc participant la Bienala de la Venetia, European Influenza, a facut prima pagina a ziarelor pentru ca doi senatori, paraleli cu arta contemporana, au produs un scandal public. Curatorul, Marius Babias, si artistul, Daniel Knorr (foto), mai aveau un pacat in plus: nu erau romani care locuiesc in Romania. […]
Daca as fi artist underground, plin de indrazneala si de viziuni care mai de care mai riscante (artistic), mi s-ar parea, probabil, firesc ca un manager cultural, fie el si reprezentant al unei institutii de stat, sa ma caute si sa ma promoveze. Asta daca as fi si foarte tinar. Daca n-as mai fi asa de tinar si nici pe deplin inspirat […]
11-17 iunie: Cei trei street artisti romani invitati de ICR New York, Nuclear Fairy (Linda Barkasz), IRLO (Laurentiu Alexandrescu) si Omar (Marwan Anbaki), au pictat Galeria Romana.

18 iunie: Vernisajul expozitiei, realizat cu participarea Wooster Collective, cel mai important site de street […]