De curând prestigioasa editură germană Kehrer Verlag a publicat albumul Mobile Churches al artistului român Anton Roland Laub. Acesta a apărut în ediție trilingvă: franceză, germană şi engleză, îngrijită de Sonia Voss. Albumul reprezintă o explorare vizuală și documentară a unui capitol deosebit de dramatic din istoria recentă a României, atunci când străzi întregi au fost demolate prin proiectele de „sistematizare“ ale regimului comunist.
Printr-un mix de fotografii, materiale de arhivă și două eseuri (aut. Sonia Voss şi Lotte Laub), proiectul dezvăluie o poveste urbanistică și politică pe cât de puțin cunoscută, pe atât de fascinantă. Mobile Churches este cea mai recentă și cea mai importantă serie fotografică a lui Laub, constând din studiul a șapte biserici, precum și al unei sinagogi, ascunse în spatele unei cortine arhitecturale înălțată de fostul regim.
Mobile Churches a fost prezentat, sub formă de album fotografic, și nominalizat la festivalurile de fotografie „Les Rencontres de la Photographie“ din Arles şi „Unseen“, din Amsterdam. Seria urmează a fi prezentată la începutul lunii noiembrie sub forma unei expoziții, în cadrul Festivalului Photo-Saint-Germain din Paris, precum și în prima jumătate a anului viitor, la Berlin.
Anton Roland Laub s-a născut și a crescut în București. A absolvit Facultatea de Media și Comunicare la Universitatea din București, înainte de a-și încheia studiile în domeniul fotografiei la Neue Schule für Fotografie din Berlin. Activitatea sa fotografică se desfășoară în jurul unor teme precum urbanism, autobiografie și portret. În prezent artistul locuiește si lucrează la Berlin și este înscris la un program de masterat în cadrul Berlin-Weißensee School of Art.