Pentru a sonda ipoteza potrivit careia o fractiune de om (daca nu chiar omul insusi cel putin, intr-o oarecare masura, eliberat de conditionarile cotidiene) ar putea fi interceptata urmarind pista individului in vacanta, proiectul „Memories 4 free” propune o investigatie asupra imaginarului estival.
Inevitabil, investigatia porneste cu o definitie: definiti o calatorie, trip sau vacanta. Cautati o conexiune intre aceasta si realitate! Intrebare: Sa fie vorba de mai mult decit o alta poveste semifabricata? Mai mult decit unul dintre scenariile gata scrise ale agentiilor de turism: all inclusive la bulgari cu familia, la noi la doua stele, de fite la Mamaia, in Tenerife cu o firma fantoma care dispare cu banii clientilor?
In registru fenomenologic ne-am putea intreba: care este trip-ul cel mai trip? Cum ne apropiem mai mult de adevar, deplasindu-ne sau dimpotriva rumegind ciuperci pravaliti pe linoleu’ unei garsoniere sufocate de canicula? Pentru tipicul individ al societatii de consum o vacanta adevarata inseamna dovezi. Dovezi palpabile, cuantificabile, ce pot fi inghesuite sub notiunea umbrela a amintirilor: amintiri de tip nou, amintiri consumiste.
– Raluca Nestor