„Ideea Bucurestiului Virtual s-a nascut urmarind trendul dezvoltatorilor din industrie de a crea asa numitele «mirror-worlds» – spatii virtuale care reproduc locatii din realitate. «Virtual Bucharest» a fost gindit, in primul rind, ca locul de intalnire al romanilor in Second Life (indiferent ca se afla in Romania sau in strainatate), dar si ca o oglinda digitala a mediului de afaceri local, un spatiu de promovare a brandurilor si companiilor locale intr-un mod inovativ, tridimensional. «Virtual Bucharest» isi propune sa ofere romanilor din Second Life un spatiu familiar, cu puternic accent local, si este si un punct de legatura intre comunitatea internationala si mediul de afaceri local” a declarat Aura Tatu, Business Developer Chase Corp, firma care a pus in aplicare acest proiect.
„Virtual Bucharest”, parte din universul Second Life, isi propune, pentru inceput, o reproducere in detaliu a Pietei Revolutiei, incluzind Cladirea Ateneului, Palatul Regal si Biblioteca Central Universitara. Interioarele sint adaptate lumii virtuale. In Biblioteca Central Universitara exista o zona de orientare pentru utilizatorii noi, care sa-i ajute sa stapineasca mai usor interfata platformei. In interiorul Palatului Regal este amenajata o expozitie cu cele mai reprezentative lucrari realizate de pictori romani, din colectia Muzeului.
Spatiul mai dispune de o sala de conferinte echipata pentru transmisii live si evenimente cross-reality (care se intampla in realitate si in Second Life in acelasi timp) si de un spatiu de socializare si de interactiune pentru comunitate. In Bucurestiul virtual vor exista spatii disponibile pentru promovarea brandurilor romanesti care doresc sa foloseasca platforma pentru a-si prezenta produsele sau serviciile si pentru a interactiona cu utilizatorii. Companiile romanesti vor avea posibilitatea de a testa puterea lumilor virtuale si marketingul interactiv la cel mai inalt nivel, intr-un spatiu 3D cu puternic accent local.
„Bucurestiul Virtual este o faza de pionierat pentru Romania. Cred ca, in scurt timp, lumile virtuale vor deveni de masa, la fel cum sint astazi aplicatiile de tip Messenger sau Skype. Pentru ca generatiile tinere adopta foarte repede noua tehnologie, companiile care experimenteaza azi mediul virtual vor avea de cistigat in viitor. Sint practic noi canale media, foarte interactive si cu posibilitati nelimitate de comunicare. Replici virtuale ale oraselor din realitate sint destul de multe. Vorbim de orase precum Amsterdam, Barcelona, Copenhaga, Dublin, New York, Cracovia, Milano, Moscova, Munchen si Torino. Iar turismul virtual este un domeniu care se dezvolta foarte repede. De exemplu, un antreprenor din New York poate vizita Bucurestiul Virtual unde intra in contact cu firme din Romania, descoperind noi oportunitati de afaceri. Astfel de orase virtuale sint practic hub-uri de legatura intre comunitatea locala si cea internationala, anuleaza practic distantele geografice”, a declarat Aura Tatu.
Dupa Bucuresti, echipa doreste sa creeze replici virtuale pentru Castelul Bran si Delta Dunarii, urmate de alte orase, precum Brasovul, Clujul, Timisoara si Constanta.
„Acest proiect este o initiativa nascuta din dorinta de a face ceva pentru Romania. Cred ca, in ciuda tuturor problemelor, Romania are ce arata lumii”, a adaugat Aura Tatu.