Veti asculta cele doua remarcabile compozitii ale repertoriului simfonic, in interpretarea Orchestrei Nationale Radio si sub bagheta dirijorului francez Sebastien Rouland, apreciat pe scene din multe orase europene, ca Paris, Marsilia, Strasbourg, Lyon, Berlin, Stuttgart, Tel Aviv sau Ciudad de México, fiind un "mesager" al repertoriului francez, de la Rameau si Poulenc la Offenbach sau Massenet.
Veti aplauda Imperialul lui Beethoven in interpretarea pianistei Dana Borsan, solista a Orchestrelor si Corurilor Radio, ce a sustinut concerte si recitaluri in Cehia, Germania, Italia, Franta, Spania, Anglia, China, Irlanda, Franta, Norvegia etc. Este prezenta in fiecare stagiune si pe scenele filarmonicilor din tara.
Istoria Imperialului lui Beethoven, cel de-al cincilea si ultimul sau concert pentru pian, este una inedita. Marele compozitor si-a asternut notele pe portativ la Viena, in 1809, cand orasul era sub asediul armatelor lui Napoleon, fapt pentru care Beethoven, adapostit in pivinita fratelui sau, a compus cu perne la ureche pentru a nu fi deranjat de zgomotul bombardamentelor. Neatribuita lucrarii de compozitor, denumirea de "Imperialul", se pare ca este datorata atat tonalitatii impunatoare a partiturii, cat si legaturii sale cu perioada atacurilor napoleoniene.
Celebrul Bolero al lui Ravel, lucrare ingenioasa conceputa in jurul unei singure teme muzicale reluate obsesiv prin "acumularea" treptata a instrumentelor muzicale incluse in partitura, a fost utilizat in pelicule cinematografice, spectacole de teatru sau balet si a dat chiar denumirea unor filme. Initial, compozitia a fost o comanda a dansatoarei si actritei de origine rusa Ida Rubinstein, astazi piesa fiind cantata atat in sali de concerte cat si in versiune coregrafica, in sali de spectacol. Veti asculta, de asemenea, inca o compozitie a lui Ravel de inspiratie iberica: Rapsodia spaniola/ Rapsodie espagnole.