Mobra Films, casa de productie a regizorului Cristian Mungiu, precizeaza, pentru Mediafax: „Domnului Cristian Mungiu nu i s-a cerut acordul si nu a fost informat de parafrazarea titlului filmului ‘4 luni, 3 saptamini si 2 zile’ in campania electorala a unuia dintre candidatii la Primaria Bucurestiului. Domnul Cristian Mungiu nu este sub nici o forma implicat in campania electorala pentru primarie, nu il sustine pe respectivul candidat si considera nepotrivita parafrazarea numelui filmului cistigator la Cannes in scopuri electorale”, se mai arata in comunicatul Mobra Films.
Potrivit site-ului PNL, Tineretul National Liberal Bucuresti a lansat, pe 17 aprilie, campania „Captivi in trafic” impreuna cu site-ul www.captivintrafic.ro. Pe prima pagina a unuia dintre materialele promotionale din cadrul campaniei, o harta rutiera cu indexul strazilor pentru identificarea rutelor ocolitoare din Bucuresti, apare textul: „In 2008, un bucurestean ca tine, din: 4 luni de mers la serviciu, 3 saptamini le-a petrecut in trafic, din care numai 2 zile masina lui s-a deplasat. Cu scenariul asta prost, primarul Adriean nu va cistiga in veci la Cannes oricite concedii si-ar face acolo (…)”.
Florin Alexe, directorul de campanie pe Bucuresti al PNL, a declarat pentru Mediafax: „Nu este vorba despre o parafrazare, ci de o gluma. In campanie nu apare denumirea filmului ‘4 luni, 3 saptamini si 2 zile’, ci apar cuvintele care nu sint plasate unul linga altul. Nu sunt date de domnul Mungiu, poate sa le foloseasca orice roman (…)”.
„Este limpede ca nu poti sa iei conceptul celui mai de succes produs mediatic si de comunicare pe care l-a avut Romania fara sa ceri aprobarea detinatorului”, a declarat pentru Mediafax Dan Petre, membru in boardul International Advertising Association (IAA).