Cercetarea de la Bucuresti este parte dintr-un proiect international cu acelasi nume, organizat de Tanzquartier Wien si Centrul National al Dansului Bucuresti, Centre for Drama Art Zagreb si Revista Maska – Ljubljana, in cooperare cu Allianz Kulturstiftung.
Pornind de la premiza ca daca cineva s-ar incumeta astazi sa scrie o noua istorie a dansului, fara sa ocoleasca spatii precum Romania, Austria, Croatia sau Slovenia, ar trebui mai intii sa porneasca printr-un travaliu intens si foarte dificil de recuperare a informatiilor “invizibile”, “ascunse” in arhive si biblioteci publice si private, dar mai ales in istorisirile depozitate in memoria subiectiva a putinilor martori existenti, proiectul isi propune sa faca, pe o perioada de doi ani, primii pasi in directia recuperarii si intelegerii trecutului coregrafic din aceste spatii geografice.
Treptat, dupa ce se va stabili metodologia, CNDB spera sa gaseasca raspuns la intrebari de tipul: Care erau practicile coregrafice din trecut si care este istoria perceptiei si reflectiei asupra corpului in spatiul romanesc? In ce fel a fost influentat discursul coregrafic de contextul social-politic si care au fost faptele, evenimentele si personajele care au lasat urme? Care sint aceste urme?
Prelegerile anuntate: “What to affirm? What to perform?”- introducere (Mihai Mihalcea), “Corpuri performative intr-un corp social fracturat” (Cosmin Costinas), “Configurarea istoriei dansului romanesc, din perioada interbelica pina in 1989” (Irina Severin), “Dansul contemporan romanesc – un copil al strazii” (Mihaela Michailov), “Contextul si practicile sale” (Manuel Pelmus).
Vineri, 21 martie, orele 17.00, in Mediateca CNDB, cladirea TNB, etajul 3.
Adriana Gheorghe