Tirgul de Carte de la Frankfurt este cel mai mare eveniment de acest gen din lume, a debutat miercuri, 15 octombrie, si va fi deschis timp de o saptamina. Vinzarile de carte din mediul online a inregistrat, de altfel, cea mai mare crestere din ultimii 60 de ani din in activitatea editoriala, potrivit studiilor realizate de organizatorii Tirgului de la Frankfurt.
40% din cei 1.000 de reprezentanti din industria de carte prezenti la Tirgul de la Frankfurt, din peste 30 de tari, considera ca peste zece ani vinzarile de carte prin intermediul internetului le vor depasi pe cele realizate in mod traditional. In schimb, o treime dintre respondenti este de parere ca acest lucru nu se va intimpla, totusi, niciodata.
Paulo Coelho, autorul volumului „Alchimistul”, care va organiza o petrecere la Tirgul de Carte de la Frankfurt pentru a sarbatori atingerea cifrei record de 100 de milioane de volume vindute in intreaga lume, distribuie gratuit de ani de zile versiuni digitale ale cartilor sale pe internet, iar acesta strategie a condus la vinzarile sale record din Rusia, cel putin, crede autorul.
Scriitorul brazilian sustine ca „important este sa lasi de la tine. Daca vizitati blogul meu, o sa vedeti acolo o multime de lucruri oferite gratuit. Nu stiu daca acest lucru vinde cartile, ce conteaza insa este faptul ca eu imi impartasesc sufletul”, a afirmat Paulo Coelho intr-un interviu, citat de Reuters.
Ceea ce majoritatea editorilor de carte inteleg prin digitalizare are de a face mai putin cu distribuirea gratuita a informatiilor, ci mai degraba cu publicarea online a continutului operei unui autor.
In ciuda beneficiilor oferite de magazinele online, precum site-ul Amazon, proiecte ca motorul de cautare pentru carti Google, care permite vizualizarea textelor integrale pe care site-ul le-a scanat, stirneste panica in rindul multor reprezentanti ai acestei industrii, care se tem ca internetul sa nu afecteze, totusi, piata de carte la fel cum s-a intimplat cu industria muzicala.