Proiectul Enescu-Balanescu foloseste o tehnologie atipica: un cvartet live si un cvartet preimprimat. Pozitia centrala in concert este ocupata de o noua lucrare a lui Alexander Balanescu inspirata de Rapsodia Romana de George Enescu, urmata de o reinterpretare a Cvartetului Nr. 2, op. 22 de George Enescu si de o reinterpretare a Octetului op.7 de George Enescu. Albumul Enescu-Balanescu este ultima parte a trilogiei muzicale ce cuprinde albumele Luminitza (inspirat din revenirea in Romania dupa 1989 a lui Alexander Balanescu) si Maria T. (omagiu adus Mariei Tanase).
Balanescu Quartet este un cvartet de coarde avangardist, infiintat in anul 1987 de muzicianul roman Alexander Balanescu. Formatia a debutat realizand reinterpretari ale pieselor trupei germane Kraftwerk, care au aparut ulterior pe albumul Possessed (1992). Balanescu Quartet este cunoscut pentru stilul muzical specific care include ritmuri sacadate, dezacorduri muzicale si aranjamente complexe. Cvartetul a colaborat cu numerosi artisti, dintre care ii amintim pe Philip Glass, David Byrne, Gavin Bryars, Michael Nyman, Rabih Abou-Khalil, Kevin Volans, Hector Zazou, Un Drame Musical Instantané, Spiritualized, Yellow Magic Orchestra, Stateless si Pet Shop Boys si a sustinut recitaluri in South Bank Centre din Londra, Knitting Factory din New York si in deschiderea concertului formatiei Pet Shop Boys, in prezenta a 10.000 de spectatori, pe Wembley Arena din Londra. Formatia a lansat albumele: Possessed (1992), Luminitza (1994) – inspirat de caderea Cortinei de Fier, Angels and Insects (1995), East meets West (1997), Il Partigiano Johnny (2000), Lume Lume (realizat in timpul festivalului Ars Electronica de la Linz, Austria, in septembrie 2000), Maria T. (2005) si The Island (2011).