Fotografia de marime mica (9×6 cm) face parte din arhiva personala a Soranei Georgescu-Gorjan, fiica inginerului Stefan Georgescu-Gorjan, autorul conceptiei tehnice si coordonatorul constructiei coloanei monumentale. Schita, daruita inginerului, a fost pastrata in familie impreuna cu corespondenta din timpul constructiei monumentului, dintre inginer si sculptorul care se afla la Paris. Imaginea, marita, a fost reprodusa de nenumarate ori, dar fotografia originala cu schita nu a fost niciodata expusa in public, desi a mai fost solicitata la expozitii in tara sau strainatate inca din anii '70 cand Ministerul Culturii nu a aprobat trimiterea acesteia peste hotare.
„Schita, daruita de catre Brancusi tatalui meu, a fost pastrata in familie cu sfintenie. Imaginea, marita, a fost reprodusa de nenumarate ori. Fotografia cu schita nu a fost insa niciodata expusa in public. Evenimentele gazduite de Art Encounters reprezinta o premiera din acest punct de vedere”, a declarat Sorana Georgescu-Gorjan.
Constantin Brancusi a visat inca din 1907 sa realizeze monumente de mari dimensiuni. Astfel, coloane fara sfarsit brancusiene au fost cioplite in lemn inca din 1917, dar proiectul avea sa devina o realitate doar in 1938, la Targu-Jiu. Brancusi a fost preocupat de locul in care urma sa fie plasata coloana si a gasit ca locul potrivit era un platou in partea de rasarit a orasului Targu-Jiu pe care sculptorul l-a numit „Targul fanului”. La sfarsitul lui iulie 1937 l-a convocat pe inginerul Stefan Georgescu-Gorjan sa-i arate locul. Inginerul a fixat pe pelicula imaginea pietei care avea sa constituie fondul schite originale a Coloanei Infinite de la Targu-Jiu, desenata de mana sculptorului, aceasta devenind prima imagine a coloanei situata in propriul ei cadru.