Desi se petrece pe controversatul si fascinantul tarim al Africii de Nord, Istoria romantata a unui safari este o parabola a vinatorii intr-o lume globala, a competitiei: o tinara europeana si un musulman sunnit din Magreb se indragostesc fulgerator si compun o intensa, dar scurta poveste de dragoste, pe fundalul saturat de culori si miresme al unei lumi stravechi in transformare.
Darrielle si Mehria sint doi oameni puternici care se cauta unul pe celalalt, dar fiecare greseste directia de mers. Barbatul din cuplu traieste in utopia unei lumi agitate, dominate de tehnologie si de progres, pe cind femeia are nostalgia oazelor cu palmieri, in care timpul sta pe loc.
Departe de a fi o idila, romanul, cu accente ironice si parodice, este vizual ca un film si incitant ca orice poveste de viata spusa cu naturalete, dar si cu febra indragostitului.
„Romanul poate fi considerat o replica feminina si postmoderna a lui Maitreyi si este foarte probabil ca va deveni, pentru multa vreme, asemenea romanului lui Mircea Eliade, un bestseller. Ca si in Maitreyi, exotismul este resorbit integral in poveste, ni se infatiseaza doar ca o fosforescenta a ei, se confunda cu misterul insusi al dragostei. Descrierea stilului de viata propriu societatii tunisiene, a spatiului mediteraneean, a intinderii desertului se realizeaza firesc, fara acea emfaza turistica pe care o detectam la alti autori.” (Alex. Stefanescu)
„Istoria romantata a unui safari este un roman exotic, care nu povesteste atit despre lumea araba, cit despre mirajul ei. Alcatuit ca o culegere de povestiri, vazute prin ochii unei europene indragostite, cartea uimeste prin stilul matur, sigur si voluptuos. Daniela Zeca are forta narativa, inteligenta si mult talent, amestecul de senzualitate si pitoresc fiind sustinut de o emotie epica egala, autentica, eliberata de bine-stiutele ambitii auctoriale: personalitatea scriitoarei se topeste in fraza ritmata (dupa modelul versetelor coranice) si mai ales in calitatea evidenta a imaginilor. Ea nu povesteste, ci creeaza limbajul povestirii, unul pe cit de simplu ca informatie, pe atit de bogat in sugestii, distribuite fara economie in zona vasta a psihologiei sociale, ceea ce si constituie marca acestei carti, imposibil de citit pe sarite sau in reprize.” (Doina Rusti)
Puteti citi un fragment in avanpremiera AICI.
Daniela Zeca este absolventa a Facultatii de Litere din Bucuresti, a Facultatii de Jurnalism si stiintele Comunicarii si a unui masterat in stiintele comunicarii. Din anul 2001 este doctor in filologie al Universitatii din Bucuresti si lector la catedra de presa a Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul aceleiasi universitati. La sfirsitul anului 2006 a primit distinctia „Personalitatea europeana a anului pentru Romania” – sectiunea televiziune, acordata de Fundatia Eurolink si Comisia Europeana. Din martie 2003 a fost redactor-sef al redactiei Literatura Arte, iar in prezent este directorul canalului TVR Cultural.
A mai publicat volumele: Orfeea (poezie, Viitorul Romanesc, 1994), Ingeri pe carosabil (proza, Coresi, 2000), Melonul domnului comisar (critica literara, Curtea Veche, 2005), Jurnalismul de televiziune (Polirom, 2005), Totul la vedere. Televiziunea dupa Big Brother (Polirom, 2007) si Veridic. Virtual. Ludic. Efectul de real al televiziunii (Polirom, 2009).