Comisia Europeană a lansat cinci scurtmetraje realizate de tineri regizori promițători, ca parte a campaniei de comunicare #EUandME. Cei cinci regizori sunt câștigătorii concursului #EUandME „Tineri regizori“, care le-a oferit europenilor cu vârsta între 17 și 35 de ani posibilitatea de a regiza un scurtmetraj sub îndrumarea unor cineaști profesioniști și cu ajutorul unui grant din partea Comisiei Europene.
Tinerii regizori au fost invitați să-și folosească povestea #EUandME pentru a aduce Europa mai aproape de tineri. Scopul este de a iniția un dialog cu tinerii și de a-i încuraja să pună în lumină subiectele care îi preocupă, prin intermediul filmelor.
Comisia Europeana a pus la dispoziția tinerilor regizori castigatori un program de mentorat dar și un grant în valoare de 7.500 Euro. Eugen Dediu, singurul castigator roman, și-a descoperit pasiunea pentru film după ce anterior a studiat muzica clasică. Scurtmetrajul lui, New World Symphony, ilustrează o simfonie cântată online, concomitent, în toate părțile Europei. Mesajul este acela că, oriunde ne-am afla, în ziua de azi putem comunica extrem de ușor unii cu alții, și nu neapărat printr-un limbaj vorbit. Filmul nu conține nici o replică, singurul limbaj prezent fiind muzica.
Câștigătorii au primit sprijin și îndrumare de la regizori profesioniști implicați în campania #EUandME: Matthias Hoene, Tomasz Konecki, Zaida Bergroth, Yorgos Zois și Dalibor Matanić. De asemenea, au primit fonduri de la Comisia Europeană pentru a-și realiza filmul.
Filmele au fost publicate pe site-ul campaniei #EUandME (europa.eu/euandme).
Fiecare film se concentrează pe câte o temă a campaniei #EUandME: competențe și afaceri, sectorul digital, mobilitate, durabilitate și drepturi.
Coafura de vis
Regizat de Vlad Muko, din Estonia (Competențe și afaceri)
Un tânăr își vizitează tatăl care vrea să își deschidă propria frizerie, dar costurile îl sperie. După ce li se refuză o cerere de împrumut, fiul are o idee năstrușnică de a împlini visul tatălui său fără să cheltuiască mulți bani.
Hidden Values
Regizat de Levente Galambos, Ungaria (Durabilitate)
Un tată ocupat simte că s-a îndepărtat de fetița sa din cauza dificultății de a face față combinației dintre un serviciu stresant și responsabilitățile pe care le are ca părinte unic. Când fetița își strică jucăria preferată, tatăl înțelege că relațiile, la fel ca și jucăriile, pot fi reparate.
Simfonia din lumea nouă
Regizat de Eugen Dediu, din România (Sectorul digital)
Muzicieni din diferite țări ale Europei se pregătesc pentru un concert, în timp ce producătorul îi privește pe ecranele din studioul de înregistrare. Deși nu sunt în aceeași încăpere, muzicienii cântă ca o orchestră, iar concertul este transmis în direct pe internet.
În universul meu acustic
Regizat de Jaime, din Spania (Drepturi)
Un tânăr autist poartă căști pentru a bloca zgomotul lumii înconjurătoare și a nu cădea pradă anxietății. După ce realizează că singurul sunet pe care îl poate auzi sub apă este bătaia propriei inimi, el își descoperă un talent ascuns.
Conspirația
Regizat de Magda, din Polonia (Mobilitate)
Un tânăr le spune bunicilor că vrea să călătorească. Îngrijorați pentru siguranța lui, aceștia scornesc un plan pentru a-l descuraja.
Campania #EUandME vizează tinerii cu vârste cuprinse între 17 și 35 de ani și a fost lansată în toată Uniunea Europeană în mai 2018. Prin exemple din viața reală, ea demonstrează oportunitățile pe care le oferă UE tinerilor. Campania include o serie de cinci scurtmetraje realizate de regizori europeni profesioniști. Site-ul campaniei (europa.eu/euandme) conține date concrete care arată ce le oferă UE tinerilor săi cetățeni, de la sprijinul pe care îl pot primi la ambasada oricărei țări din UE atunci când călătoresc în restul lumii până la avantajele programelor precum Erasmus+.
Pentru mai multe informații despre activitățile #EUandME din țara dumneavoastră, apelați la reprezentantul de relații publice din teritoriu:
Liza Danciu liza.danciu@rogalski.ro
Sau la echipa centrală #EUandME:
EUandME@icf.com
Vreți să vedeți campania #EUandME de aproape? Veniți la unul din viitoarele evenimente ale campaniei din țara dumneavoastră!